Trainspotting

Publisert: mai 17, 2012 i Hverdagsliv
Stikkord:, , , ,

Det er én 17.mai-tradisjon i Trondheim som aldri går av moten:

Regn!

Dagen blir liksom ikke helt den samme uten å kjenne følelsen i hender og føtter svinne hen av kulde mens man tvangsspiser is og prøver å holde motivasjonen oppe i laget mens både drillstaver og trompettoner havner på fullstendig på avveie rundt deg.

Trainspotting. Mamma drikker julebrus(!).

Og så er det én ting til man mååå ha på 17.mai.

I alle fall når man er fire år:

Så mye så jeg av toget.

En heliumsfylt kanin er altså et jævla must, men når lufta bokstavelig talt går ut av ballongen (etter 5 minutter), humøret er synkende og regnet bare tiltar, da er det på tide å dra hjem.

Kort tid etter dette bildet ble tatt kom kaninen ut for en «ulykke» og har ikke blitt sett siden.

Jeg hadde forresten overraskende god plass rundt meg da jeg sto og så på toget. Lurer på om det hadde en sammenheng med tilstanden til paraplyen min:

Herpa paraply = livsfarlig stikkvåpen.

Vel hjemme var det tid for sofa og hockey, og for Ole som hadde vært på jobb halve dagen var det ekstra fortjent:

Saken om Hroar Stjernen til morgendagens avis er levert, og Ole kan puste ut. Puhhh…

Jeg registrerer forresten at i år er året alle har bakt pavlova til 17. mai…

Vel, ikke denne jenta, nei!

Til tross for å ha mamma, pappa, bror, svigerinne, niese, søskenbarn og mormor på besøk i dag så har jeg klart å unngå å bake noe som helst denne gangen.

Det hjelper selvsagt å ha en mamma som ordnet denne:

Da ble det sommerstemning likevel. Takk, mamma!

kommentarer
  1. Elin Grubba Rabben sier:

    Hei. Jeg prøver å logge meg av denne bloggen for en tid, av ulike grunner. Men får det ikke til 🙂 Kan du hjelpe meg, tror du?

    • Hei Elin!
      Vet ikke helt hva du mener med logge av? Får du mailvarsling?

      • Elin Grubba Rabben sier:

        Ja, det er mailene jeg vil slippe for en stund. Blir bortreist over lengre tid og kommer til å være veldig lite på nett. Vil derfor prøve å ikke fylle opp innboksen så mye. Skal nok følge med deg igjen når jeg er mere tilgjengelig 🙂 Dersom du kan hjelpe meg hadde det vært supert!

      • Skal prøve å finne ut! Er ikke så teknisk begavet, men ser på det i kveld:-).

        Om noen andre kan hjelpe Elin før den tid så er det supert!

  2. navigere sier:

    Nesten så jeg savner følelsen av det regnet. Her i hovedstaden har vi utflyktninger fra Trondheim tilbragt dagen i Bergen-aktig vær (rett-ned-regn-fra-solfylt-himmel). Nemo-ballongen lever fremdeles.

  3. Rita sier:

    Hei.
    Om du vil «slippe» e-post varslingen, må du logge deg inn i ditt kontrollpanel på din wordpress-konto. På venstre side, er det da en kolonne hvor det står øverst: hjem, mine kommentarer, nettstedstatistikk, mine blogger, og så står det blogger jeg følger. Trykk på den og gå så inn og rediger.

    Enten kan du velge å slette at du følger den bloggen, eller velge at du kun skal få ukentlige e-poster.

    Håper dette var oppklarende 🙂

  4. Rita sier:

    Glemte å skrive at om du bruker din Google-konto for å følge bloggen, logger du deg inn med Google brukernavn og passord (i Google selvsagt).

    På Oppgavelinjen, dvs. den sorte linjen over Google søkefeltet, står det helt til høyre MER. Trykk på den. Da får du en «rullegardin» meny, det første som står er blogger. Trykk på den. Du vil da få opp en side med de bloggene du enten administrerer eller følger.

    Helt til høyre i skjermbildet ditt, rett under ditt eget bilde/ avitar/ gravitar, står det et «tannhjul». Trykk på det, ny rullegardin. Tredje alternativ sier: rediger varslinger.

    Håper du finner ut av det.

  5. Beate sier:

    For en fantastisk bra blogg! Ler meg ihjel her jeg sitter! 🙂

Legg igjen en kommentar