Festen som aldri kom i gang

Posted: mai 16, 2012 in Fotball
Tags: , ,

Det var en mørk og stormfull aften…

Nei, det var det slettes ikke.

Det var en lys, mild og vakker maikveld.

Men det kjentes ikke sånn ut da vi forlot Lerkendal med tunge bein og nedslått blikk i kveld.

Da var det bare mørkt.

Men det startet så fint et par timer tidligere:

Lite er så rørende som å høre et fullsatt Lerkendal synge Bilde tå`n Ivers…

Rammen var perfekt. 20 572 fotballfans. De aller fleste med et håp om svart og hvit seier og en nasjonaldag på tabelltopp.

To av oss var i alle fall optimister så lenge vi klarte:

Jeg og pappa i starten av andreomgangen. Ikke imponerte, men heller ikke desillusjonerte. Ennå.

Og disse to prøvde seg på et tappert smil:

Øyvind og Louise er med i sluttpakke-gjengen fra RBK som møtes på kamp. Nå har de startet Marketinghuset AS som de gjerne vil jeg skal nevne;)

Men det hjalp så lite…

I det vi hadde forsonet oss med 0-0 og oppsummert det hele som en drittkamp og typisk 16. mai, kom en frekk liten lobb fra en fyr Olekå har spilt mot i innendørscup for leeeenge sida, nemlig Christoffer Dahl.

Både jeg og Ørlund valgte samme strategi. Vi forholdt oss helt rolig og så ballen treffe krysset mens vi skjønte at det var over.

Slaget var tapt.

Og på vei ut av stadion, omkranset av bilder fra en svunnen tid som for å riktig gni det inn…

…var jeg bare glad for at jeg ennå ikke visste følgende:

At Molde hadde gått forbi oss på tabellen og at Brann skulle komme til vinne 5-0 i Bergen.

DET hadde vært tungt det.

Kommentarer
  1. Helge sier:

    Eg føler med deg, men heia Brann.

  2. Jan Banan sier:

    En fin dag for fotball i Bergen;)

  3. Ranveig sier:

    Må si jeg digger bloggen din – herlig ærlig! 🙂

    Fortsett slik!

  4. havku sier:

    Du skriver skikkelig bra altså! Jeg følger med og er godt underholdt, og jeg er ikke spesielt interessert i fotball engang.

Legg igjen en kommentar

