Posttraumatisk stressless

Posted: september 25, 2014 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

Jeg har jo basert hele denne bloggen på min folkelighet.

Og selv om jeg ikke akkurat hører på DDE til hverdags, kjøper klærne mine på Ellos eller spiser dårlig mat bare fordi det er billig , så tror jeg at jeg er ganske usnobbete. Sånn i det store og hele.

Men.

Det var før vi skulle kjøpe nye stuemøbler.

Både jeg og mannen er i overkant glad i se TV og vi liker å ha det behagelig mens vi gjør det. Men et sted går grensen min: Det kommer ikke et stort monster av en recliner-stol inn i min stue.

Trodde jeg.

For det skulle vise seg at mannen kjørte taktikk av slueste sort. Først slet han meg gjennom møbelbutikk etter møbelbutikk. Jeg syntes til nød noen designstoler til 18 000 kunne gå an (sånn rent bortsett fra at vi ikke under noen omstendigheter hadde brukt 18 000 på en stol), mens mannen slengte seg ned i den ene stresslessen større og styggere enn den andre, mens han sukket fornøyd.

Etter dager med leting var jeg utslitt og traumatisert av å ha blitt utsatt av en overdose design fra helevete. Jeg våknet om natta, våt av svette, av mareritt om en dobbel stressless med felles koppholdere i midten.

Da vi et par dager senere kom over en rimelig enkel, grå sak på Skeidar, som i tillegg matchet sofaen vår, var jeg såpass mørnet at jeg overga meg.

Tre dager etter fikk jeg bekkenlåsning og det eneste som ga litt lindring?

hjhj

Oi, hvem er det som har lagt sin elsk på nystolen a gitt?

Mannen er forvist til sofaen og jeg, jeg blir liggende i min splitter nye recliner resten av graviditeten.

 

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

