Stigende humør (synkende temperatur)

Posted: juni 21, 2014 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

Trøndersommer.

På det fineste er det lite som kan måle seg. På det verste, som i dag – fem grader og pissregn.

Det gjør noe med humøret, det er ikke til å komme bort fra, og moralen i denne breddefamilien har vært høyere enn etter et særdeles lite gjennomtenkt kjøpesenterbesøk sammen med tusen andre like frustrerte og demoraliserte trønderfamilier.

Jeg er sulten, dattera trøtt og mannen utålmodig. Situasjonen er i det hele tatt i ferd med å eskalere når jeg ser noe som glimrer inne på Narvesen. Kan det være…? Nei, det kan ikke… Jo, så sannelig! «Ole!» roper jeg litt høyere og hakket mer opprømt enn jeg hadde tenkt. «DE HAR PANINI-MERKER!»

Halleluja, dagen er reddet! Disse små sølvpakkene med fotballkort som lukter barndom, forventning og sommerferie har vært utsolgt overalt i ukesvis, men her ligger det esker på esker med «the good stuff».

Ole reagerer lynkjapt. Energinivået er tilbake på et blunk, og han begynner å hamstre. «Tenk på alle barna da, de vil sikkert også ha noen pakker…,» forsøker jeg meg.  Men skjønner at det er nyttesløst.

25 pakker med pur glede!

25 pakker med pur glede!

Til og med dattera våkner fra regnkjedsomheten når hun får lese nummer og navn og klistre inn i album:

paninialbum

Og helt til slutt, i den siste pakka, en liten godbit så også mor fikk humøret tilbake (ikke nok med dritvær, men lørdagsgrøten måtte også selvsagt koke over):

paninibuffon

 

 

Kommentarer
  1. Vulkansk sier:

    Skjønner at du ble nøgd! Husker da jeg i mine glansdager fant Walter Zenga. Og jeg kjøpte bare 5 pakker i slengen, max!

    • Ha ha, jeg hadde Walter Zenga-plakat på pikerommet. Det er noe med italienske keepere;)

      • Vulkansk sier:

        Googlet han nå, og tenker at det er like greit det ikke ble oss to likevel.

        Det er noe med _keepere_ tenker jeg. Blir jo betatt av omtrent alle som er med i VM nå. De søte krøllene på meksikaneren. Det raffe skjegget på Nigerias keeper. Nå er de 15 år yngre enn meg, og ikke 15 år eldre, men pytt.

  2. Alice sier:

    Så fantastisk:D

  3. Berit sier:

    Thank you God,she’s back!!!!!!

Legg igjen en kommentar

