Julekalender 19. desember

Posted: desember 19, 2013 in Hverdagsliv

Joda, jeg blir litt varm og julete inni meg av både Hjemme Alene og Love Actually, men det er én film som troner over alle på min liste over julefilmer. Når jeg ser dette trynet, da vet jeg at nå er det jul:

nj

Hjelp,  det er juleferie!

Chevy Chase har laget mye tvilsomt, men denne crazykomedien (i ordets rette forstand) med familien Griswold fra 1989 er en klassiker, en perle i all sin latterlighet. 97 minutter med idioti og jeg elsker det!

Min egen familie har gått under kjælenavnet Griswalds i en årrekke, men sammenlignet med denne gjengen blir våre blemmer og konflikter ubetydelige. Kanskje det er derfor jeg liker denne filmen så godt? I tillegg til en purung Juliette Lewis som meget troverdig tenåring såklart.

 

 

 

Kommentarer
  1. Tove Aagaard sier:

    JAAAA! Jeg trodde jeg var helt alene om å like den filmen. 😀
    Noe helt annet enn de sukkersøte overlykkelige andre amerikanske julefilmene vi blir ned-dynga med i desember.

Legg igjen en kommentar

