Julekalender 18. desember

Posted: desember 18, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

Allerede i desember hadde jeg det første marerittet. Jeg drømte at det var julaften og at jeg ikke hadde kjøpt en eneste gave ennå og kavet rundt i desperasjon i et forsøk på å fikse dette uten at noen la merke til det. Jeg tuller ikke. Jeg drømmer slike idiotiske drømmer ganske ofte.

Da skulle man tro at jeg lærte av disse marerittene, gjorde alt jeg kunne for å unngå dem og hadde alt pakket og klart i oktober.

Det har jeg altså ikke.

Jeg er nemlig ikke så overvettes glad i å gå i butikker til vanlig, og da er det kanskje ikke så overraskende at jeg sliter litt i desember. Men jeg har et triks, et hemmelig våpen. Han heter lillebror og gjør det hele mer enn levelig. Det er jo så mye hyggeligere å være to!

Først drikker vi kaffe og legger en plan, så retter vi oss opp i ryggen og går sammen ut i det ukjente for å få det overstått. I dag var det hele over på to timer, og lettelsen er vel lett å se i ansiktene våre:

jkj

Vi klarte det!

Gavene på bildet er forresten til den eldste og yngste i familien, de leser ikke bloggen, så ingen spoilere der altså.

Etter innkjøp er det tid for innpakking. Det er mer min greie, selv om den ene gaven på bildet over ga meg noen utfordringer:

jkj

Er det en fiskestang? Er det en sabel? Umulig å si.

Da liker jeg disse pakkene enda bedre:

jh

Lett å pakke inn, lett å gi bort, fint å få.

 

 

Kommentarer
  1. Mette sier:

    Nesten ferdig her og, og jepp, styrer unna sentre i desember…Ha ei fin-fin jul i heimen…

Legg igjen en kommentar

