Julekalender 12. desember

Posted: desember 12, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , ,

De siste dagene har det vært et spørsmål som har kvernet og kvernet i hodet mitt:

Hvem er det egentlig som skal spise opp alle de pepperkakene som legges ut på Facebook?

For der bakes, koses og pyntes det nemlig i et rasende tempo. Griser, hjerter, hus og hytter og sikkert en eller annen pepperkakebadestamp også, popper konstant opp i feeden min.  Toppet med nonstop og melisglasur i strie strømmer. Ja, og litt snørr, hår og en eller annen buse sikkert. Men det gjør ikke noe, for det «e jo så arti te ongan!»

Og etter min vennekrets å dømme så holder det ikke med én runde med pepperkaker. Her baker de seg gjennom desember mens stablene av kakebokser blir høyere og høyere i takt med antall likes som tikker inn.

Da er det ganske arti te voksnan også.

Joda, vi har bakt vi og. Det er ikke det. Og vi har pynta og klæssa og mor har bitt seg i tunga for å unngå å komme med velmenende forslag til hvordan hun ville pynta om hun fikk bestemme. Jeg klarte det nesten.

Etterpå gjensto bare å legge kakene i boksene sine, men da jeg tok den fine gamle Quality Street-boksen fra skapet så var den mistenkelig tung…

hjhj

Jeg har ikke lagt ut årets bakst på Face, men her har dere i alle fall fjorårets kaker i all sin prakt.

Vel, jeg vet ikke med dere, men nå kan vet jeg i alle fall hvem som spiser alle pepperkakene hjemme hos oss. Absolutt ingen.

P.S: Innser nå at det ikke fulgte et konkret adventstips med dagens blogg, men det er ikke så lett å tenke klart midt oppi all pepperkakebakinga. Kanskje tipset er, spis mer pepperkaker?

Kommentarer
  1. prinsesselea sier:

    Jeg pleier å spise de siste pepperkakene (av en dobbel porsjon deig) i juli. Men da er de kjempegode! Selve bakingen er dritkjedelig. Den kan heldigvis forkortes noe ved å spise store mengder deig.

  2. Carina sier:

    Hehe. Trikset er å pynte så få kaker som mulig. Resten spiser man med blåskimmelost og fikenmarmelade sånn etter barne-TV. 🙂

Legg igjen en kommentar

