Julekalender 10. desember

Posted: desember 10, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , , , , ,

Jeg er en av de få som faktisk liker risengrynsgrøt etter fylte 30 år. Det henger sikkert sammen med at jeg liker alt som er søtt og som det er lov å legge en smørklatt på, men jeg skjønner at det nå i desember kan bli litt i overkant av denne klissete massen som fyller opp magen som en klump og blir der resten av kvelden.

Derfor er dagens tips: Pimp your grøt!

Det er utrolig enkelt: Tilsett en vaniljestang under koking og rør inn et beger sæterrømme, og vips så har du alt annet en breddegrøt, det skal jeg love deg.

grøt

Jeg liker forresten også rosiner på risengrynsgrøten, men det er nå meg da. Hva med dere? Hva slags sære grøtvaner finnes der ute?

Kommentarer
  1. Øyvind:P sier:

    Risengrynsgrøt er godt, også etter fylte 40! Min sære vane er vel at jeg fremdeles kaller det «nissegrøt», slik jeg lærte det i atskillig yngre år..

  2. Totalt utenforstående sier:

    Grauten er jo uten tvil best med litt melk oppå. I tillegg: Melk i glasset og potetgull ved siden av er obligatorisk.

    Å helle på sukkeret før kanelen er diskvalifiserende.

  3. Potetgull var nytt for meg, men melk er jeg med på. Forresten har jeg også vært vitne til bruk av brunost på grøten, men der er ikke jeg ennå…

  4. Guro sier:

    Je kjenne ei fra Øversjødalen som bruke peanøtter på grøt 🙂 Tunga like visstnok blandinga av søtt og salt.

Legg igjen en kommentar

