Julekalender 5. desember

Posted: desember 5, 2013 in Hverdagsliv
Tags: ,

Desember er en matmåned og jeg innrømmer lett at jeg elsker både julemat, julekaker og juledrikke av ymse slag.

Det er en hårfin grense mellom nytelse og fråtsing og jeg gjør det jeg kan for å holde meg på riktig side av streken, og da er det viktigste prinsippet mitt å unngå å kaste mat. Vi nordmenn kaster nemlig mat for over 10 milliarder kroner hvert år, det er rett og slett ganske heslig når man tenker på det.

Så mitt julekalendertips for i dag er å lage restemiddag minst et par ganger i uka. I dag for eksempel, slo jeg til med denne delikatessen til lunsj:

jjk

Ved første øyekast, en litt underlig formet pizza…

Men det er det slettes ikke. Dette er nemlig paideigrester, kjøttsaus fra gårsdagens spagetti og litt i overkant mye vellagret edamer på toppen! En kulinarisk suksess om jeg får si det selv.

 

Kommentarer
  1. Lammelåret sier:

    Det er en kunst å klare å ikke kaste mat, eller for så vidt å beregne porsjoner. Jeg synder stadig.

Legg igjen en kommentar

