Julekalender 2. desember

Posted: desember 2, 2013 in Hverdagsliv
Stikkord: , , ,

Jeg vet ikke med dere, men for hvert år som går så synes jeg det blir stadig litt vanskeligere å komme i julestemning.

Verken julebrus, pepperkaker eller gløgg gjør lenger susen. I stedet kommer den nostalgiske følelsen gjerne når jeg minst venter det, og er ofte over før jeg rekker å skjønne hva som trigget den.

Men jeg har et triks i ermet. Det funker hver eneste gang, og er instant julelykke på boks.

For når pappa brente kongerøkelse og mandarinskall på ovnen da visste vi at julen nærmet seg. Og fortsatt i dag er et lite sniff nok til å sende meg tilbake til den tida da alt kriblet og sitret og desember gikk så forbannet og så velsignet tregt.

hjh

For drøye 2000 år siden – den mest eksklusive babyshowergave, i dag får du kongerøkelse til under femtilappen på apoteket.

 

Kommentarer
  1. camsvo sier:

    Ja, jeg sliter med det samme selv. Som du skriver, har også jeg slike minner fra appelsin eller mandarinskall på ovnen. mmmm det bringer julen frem 😉 God førjulstid 🙂

Legg igjen en kommentar

