Prokrastineringens mester

Posted: november 23, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , ,

«Vet du hva, du er en mester i å prokrastinere», sier jeg til mannen.

«Hva betyr det», spør han.

«Slå det opp.»

«Orker ikke, gjør det senere.»

«Nettopp.»

Når sant skal sies er jeg ikke bedre sjøl. Jeg er en mester jeg også. Når jeg for eksempel sitter fast i et vanskelig kapittel og manus snart skal leveres til forlaget så er det utrolig hva jeg får gjort.

Av alle andre ting selvsagt.

I dag for eksempel har jeg:

Satt inn i oppvaskmaskina (jeg kan jo ikke sitte å se på en rotete kjøkkenbenk når jeg skal skrive, da mister jeg jo konsentrasjonen…)
Laget meg spillelister på Spotify (jeg må jo ha spillelister som passer som skrivemusikk, hvis ikke mister jeg jo konsentrasjonen…)
Laget kålrabistappe fra bunnen (jeg må jo spise, ellers mister jeg jo konsentrasjonen…)
Tent opp i ovnen for første gang i år (jeg kan jo ikke fryse, og med vedfyring blir det jo så mye bedre luft enn med panelovner og god luft er jo viktig for konsentrasjonen…)
Tatt ut av oppvaskmaskina (det har jo allerede samlet seg nye kopper på kjøkkenbenken som må få plass i maskina, hallo, konsentrasjon, sant!)
Laget ørten kopper kaffe (det trenger jeg vel ikke kommentere en gang, koffein=våken=konsentrasjon…)
Skrevet blogginnlegg (jeg må jo få det unna slik at jeg ikke sitter og tenker på blogg mens jeg skriver, da mister jeg jo konsentrasjonen…)

Oi, og der ble det kveld gitt. Men du verden for en effektiv dag.

 

 

 

 

 

Kommentarer
  1. Siv sier:

    Du skriver så bra om sånt som vi alle kjenner oss igjen i! Også kompletterer du det hele med noen herlige bilder. God helg til deg og Olekå – jeg digger dere!

Legg igjen en kommentar

