Mimrefest

Posted: oktober 27, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

Etter å ha utsatt den o store kjellerryddinga i går så var det ingen vei utenom i dag. Nå skulle det identifiseres, sorteres, plasseres og kastes. Det siste med hard hånd for det er ikke rom for mye sentimentalitet når man har et liv med skrot å gå gjennom.

Noen ting er enklere å kvitte seg med enn andre:

jhj

Det har omsider gått opp for oss at vi ikke lenger eier en cd-spiller. Dermed – opp til lagring på loftet for disse to herrene. Hakket mer vemodig avskjed med han nederste må jeg innrømme.

Noen ting klarte seg gjennom den knallharde sorteringen, blant annet dette:

hjhj

Verdens minste postkort og en forespørsel om kinodate i ett. Kan ikke fatte at det ikke ble noe mer med denne karen den gangen…

Og enda en ting som minnet om fordums dager: Et artyfarty fotografi av undertegnede som ung student, splitter naken. Det var på vei i søpla, men Ole insisterte på at jeg skulle ta vare på det » for å huske på hvordan jeg hadde sett ut en gang». Jeg bet i meg alle bitre oppfølgingsspørsmål, lagret bildet på en lur plass og gravde videre i rotet.

Ok, så klarte jeg ikke unngå litt mimring og sentimentalitet, men den praktiske Anna gikk faktisk seirende ut. Sju svartsekker med søppel, to svartsekker med klær til Fretex og fire esker med bøker, cder og DVDer på loftet.

Og best av alt: Det viser seg at jeg har nok rødt julebånd for et par år fremover, bare det gjør jo jobben (nesten) verdt det:

huhj

Nå kan desember bare komme, jeg er beredt!

Kommentarer
  1. Mette sier:

    Så flink du var.. Vet jeg også burde gjort dette, da vi mangler lagringsplass… og gamle unyttige ting ligger og slenger… Og vi ikke finner det vi leter etter… sender du litt inspirasjon..? Plastsekkene vet jeg nemlig hvor er… Klem, og med ønske om fin uke…

  2. Tove Aagaard sier:

    Svartsekker med søppel er verdens beste måle-enhet for en vellykket ryddeaksjon. Gratulerer med sju 😀

Legg igjen en kommentar

