Prioritering

Posted: oktober 26, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

Nå som fotballsesongen er over er det dags for å gjennomføre alle prosjekter som har blitt utsatt med begrunnelsen «vi får så god tid når sesongen er over, vi gjør det heller da».

Øverst på lista sto: Rydd kjelleren.

Jeg hadde dessverre glemt at for å å rydde skikkelig må man først rote enda mer. Det resulterte i scener som dette:

khk

En demontert rockering, julepapir for en liten evighet, treningsmanualer og et ubrukt RBK-teppe… Hvor skal man begynne?

Og dette:

hjh

Pose opp og pose ned med klær, sko og sengetøy.

Oles jobb var å dra alt rotet fram i lyset og vaske rommene. Min jobb var å sortere og sette på plass (ja da, dere har tippet riktig, mesteparten av skiten tilhører meg).

Jeg kastet et blikk på rotet og bestemte meg umiddelbart for å omprioritere.

Rydding i kjelleren ble utsatt til i morra, og punkt to, lage god mat fra bunnen av, rykket umiddelbart opp på lista.

Derfor ble det juleribbe og hjemmelaget is til dessert i stedet.

jkjk

Det er jo en tøff jobb det også, men det viktigste var jo å få strøket noe av lista, og nå trenger jeg i alle fall ikke bekymre meg for det der med maten lenger…

Og du verden så godt det er med alt som er gjort!

Kommentarer
  1. Så fin kjeller dere har. Og så fin mann du har.
    mvh
    Jørund L.

  2. Synnøve sier:

    Da er det bedre å gjøre som oss, når sesongen er over: http://fotballbirken.blogg.no . Blir liten tid til rydding

Legg igjen en kommentar

