Med god grunn

Posted: august 13, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , , ,

Nå er det litt over ei uke siden ferien var over i breddeheimen og jeg, mer eller mindre motvillig, gikk med på å slutte å ha i meg is, sjokolade, hvitvin og kaker hver time, hver dag hele uka.

Nå skulle slikt spares til helga, mente Ole, den #&%# fornuftige asketen, og badevekta hvisket til meg at det muligens var en god ide, så jeg ble med.

Og etter en uke så går det ikke så verst, den drøyeste abstinensen har gitt seg og jeg kan gå forbi godterihylla på butikken med hevet hode, nesten uten å sikle.

Men det er fra sine egne man skal ha det, og sannelig dundrer ikke Ole tidenes smågodtpose opp i handlekurva i dag.

m,

SMÅGODT PÅ EN HELT VANLIG TIRSDAG??!!!

Skaden er allerede skjedd, jeg kjenner meg selv godt nok til at jeg vet at å stå over ikke er aktuelt. Her skal det spises!

Nei, utfordringen nå er å kvitte seg med dårlig samvittighet, ellers er jo halve moroa borte.

Og det er da jeg kommer på det, det er jo den trettende i dag, vi har en måneds bryllupsdag! Hurra! Er ikke det en anledning så vet ikke jeg, her skal det feires!

Og jeg kan puste lettet ut. Jeg fant unntaket, smutthullet som gjør dette helt greit, ja egentlig viser jeg måtehold, man kunne jo feiret på så langt mer ekstravagant vis, ikke sant?

På tomåneders dagen tror jeg sannelig vi knerter ei flakse med sjampis!

 

Legg igjen en kommentar

