Handy dandy

Posted: august 4, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , , ,

Ei dame jeg kjenner oppsummerte drømmemannen slik:

En belest håndverker.

Det var den ultimate drømmen. En elektriker som kunne diskutere Knausgård mens han lettt som en plett monterte en lampe på kjøkkenet, eller en snekker som lot de senete armene sine få hvile mens han fordypet seg i Proust og drømte om Madeleinekaker. Eller hva med en rørlegger som reparerte doen din mens han deklamerte Olav H. Hauge?

Ahhh. Jeg har overhodet ingen problemer med å se sjarmen.

Og jeg trodde et øyeblikk at jeg hadde gjort et scoop da jeg ble sammen med Ole. At han var belest var noe av det som fikk meg på kroken til å begynne med, og siden han var bygdegutt, fotballspiller og muskuløs  så tok jeg det nærmest for gitt at dette var en kar som visste oppned på både drill og vater.

Så feil kan man altså ta.

En ting er at det har skortet på evnen, men det har i høyeste grad også skortet på viljen.

Derfor har (mitt) prosjekt levegg drøyd noe ut i tid. Jeg er ikke å verst handy selv (liker jeg å tro), men dette krevde både sin mann og sin kvinne.

Og til tross for en tung start på Byggern kl. 08.30 fredag morgen:

jhj

«Uff…»

Og en svett og litt motløs omgang med spettet i steiksola:

jkjk

«Uff, uff…»

Ble det resultat til slutt:

hjhj

En mann og sin levegg.

Slik åpenbarte han seg altså for meg, drømmemannen. Kanskje var det bare et blaff denne helga, men nå vet jeg i alle fall at han er der inne, den beleste håndverkeren.

Og jeg liker det.

Kommentarer
  1. Hege sier:

    Hahaha! Akkurat samme feilantagelse jeg gjorde da jeg ble sammen med min mann! 🙂

  2. Evig optimist sier:

    Jeg skulle ha en handy hunk jeg, endte opp med en data hunk med dårlig rygg, hehe.. 😉

Legg igjen en kommentar

