Valkeslipp

Posted: august 2, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

Se nøye på dette bildet:

kmk

Og så litt nærmere på dette bildet:

jj

Jeg håper inderlige dere ser den enorme forskjellen.

En ting er at jeg på det øverste holder på å krepere av kvalme, klaustrofobi og ubehag, men det er ikke det jeg tenker på. Lidelsen skal jo en dame holde inni seg selv, må vite.

Nei, jeg snakker om den enorme forskjellen som dette torturmonsteret av en truse angivelig skal utgjøre:

anna dorte 3

Dorte-trusa (oppkalt etter fru Skappel). En kvinnes verste mareritt og beste venn i ett latterlig plagg som dytter valker og innvoller inn opp og, ifølge myten, skaper den perfekte siluett fri fra bulker og alt annet unevnelig som minner om kvinnelige former.

Vel, jeg kan fortelle deg hva den først og fremst gjør. Den hindrer pusten, tar bort appetitten og kanskje verst av alt, den gnager seg aggressivt inn i rompa og medfører konstant truserøsking. Aaaargh!

anna dorte 4

Og sammen med valkene og appetitten forsvinner sannelig humøret også. Rart med det.

Konklusjonen er enkel denne gangen: Dorte Skappel, du kan ta den derre helvetes valketrusa di og stappe den hvor som helst bortsett fra i rompa mi, jeg orker ikke mer. Gi meg en utvasket sloggi eller en gammel bokser, ja, gi meg heller en latterlig stringtruse, og ikke minst, gi meg lungekapasiteten og kroppen min tilbake.

Slipp valkene fri, det er sommer!

Kommentarer
  1. Jorunn sier:

    Jess! Bifalles 😀

  2. Heidi sier:

    Nå har jeg sett og sett på de to bildene. Og jeg klarer ikke å se en eneste forskjell! Hold deg til god-Sloggien, du! 😉

  3. Camilla sier:

    Ser ingen forskjell.. Ja til behagelige truser!

    Må bare spørre…den rullegardinen på kjøkkenet hvor er den kjøpt? Hadde passet veldig godt på jenterommet. Holder på med å endre småbarnsromnet til skolejenterom.

  4. Camilla sier:

    Nice! Marimekko har veldig mye bra! Da blir det en tur til Husfliden som selger Marimekko her i byn:-)

Legg igjen en kommentar

