Gresktrøndersk tragedie

Posted: juli 19, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

Kjære trøndere og nordlendinger.

Jeg legger meg fullstendig og absolutt langflat for dere, for jeg har en innrømmelse å komme med.

Hvis dere husker tilbake til mai, da vi badet i sol og varme og rullet oss i tennveske og softis fra Hitra til Kirkenes, da gjorde jeg en gedigen bommert. En klassisk feil av det gammelgreske slaget,  kjent som hybris eller hovmod om du vil. Og  som kjent så ender disse tragediene dårlig. Veldig dårlig.

Jeg husker tilbake til en værmelding en av disse maidagene, hvor det krydde av strålende soler i hele Midt- og Nord-Norge, og hvor Sør-Norge og hovedstaden en sjelden gang hadde gråvær og ti grader mindre enn oss.

Og da i et øyeblikks galskap så klarte jeg ikke holde meg. Jeg smilte litt for meg selv, og jeg godtet meg.

Det varte bare et par sekunder, før jeg tok meg i det, men det var allerede for seint. Værgudene hadde sett det.

Og nå får vi svi, og det til gagns, og jeg vet at jeg ikke slipper unna, for det gjør man aldri i ekte tragedier.
Så mens resten av landsdelen rømmer sørover, så biter jeg tennene sammen og kjører videre  inn i regnet, mens jeg skammer meg og lider så godt jeg bare kan.

jkjk

Solbrillene gir feriefølelse og verner litt mot gråværet.

Dessverre er det vanskelig å lide så lenge med denne karen ved siden av seg:

klkl

Vanskelig å leve i en gresk tragedie når….

jkj

…Ole underholder med å ta ekstreme nærbilder av seg selv.

Hvem trenger finvær når man har en mann som får deg til å flire i pissregnet?

Tja, jeg gjør nok fortsatt det, men det hjelper på Ole, det hjelper.

Kommentarer
  1. astarkvedja sier:

    Jeg må tilstå jeg gjorde samme feil. Angrer som en hund nå.

  2. Hm, jeg har klart å skjule mitt flir og blir betalt med sol og varme.

Legg igjen en kommentar

