Øs pøs

Posted: mars 4, 2013 in Hverdagsliv

Nå er ikke dette en mammablogg, men jeg gjør et lite unntak for i dag.

For denne mandagsmorgenen var en slik morgen som for alvor skiller hardcoremammaene fra oss vanlige dødelige.

Dere vet, de som har pakket barnehageklærne dagen i forveien, som aldri har en støvelstrikk som er ødelagt, og som selvsagt alltid har riktige plagg til alle værforhold.

Dere har kanskje gjettet det allerede, men jeg er ikke en av dem.

At det er turdag på mandager kommer like overraskende hver mandagsmorgen, og jeg ligger konsekvent én dag etter med å matche påkledning og værforhold.

I dag trodde jeg faktisk at jeg hadde kontroll. Tursekken var pakket, skiene med og humøret stigende, på tross av at vi måtte vasse oss inn gjennom porten i barnehagen:

Kunne fornøyd konstatere at jeg hadde valgt riktig fottøy i alle fall!

Kunne fornøyd konstatere at jeg hadde valgt riktig fottøy i alle fall!

Men i det jeg kommer inn i barnehagen skjønner jeg at «oops I did it again».

På kroken henger en enslig regnjakke, men ingen regnbukse. Og det på den våteste dagen siden syndefloden.

Alt ved det vanlige altså, og ingen fare for overgang til supermammaklubben riktig ennå.

Kommentarer
  1. Mette sier:

    🙂 minnes… nå er mine tre blitt større.. og koser meg med innleggene dine..

Legg igjen en kommentar

