Start me up

Posted: februar 5, 2013 in Hverdagsliv
Tags: , ,

Av og til gnistrer det i forholdet vårt. Som i går for eksempel.

Batteriet på den gamle mazdaen vår var nemlig flatt, og jeg og Ole måtte fram med startkablene.
Jeg har hatt gammel bil før, og så derfor ikke så mørkt på det.

Ole derimot, var litt mer skeptisk.

Ole startkabler

Og han så ikke noe lysere på det av at jeg fikk opp artikler som «Kan være livsfarlig», og «Gjør du dette feil kan batteriet eksplodere» da jeg googlet temaet.

Jeg måtte derfor ta på meg det risikable, men ikke fullt så ærefulle, oppdraget å feste startkablene på plusspoler og minuspoler, i  riktig rekkefølge (viktig!), mens Ole sto et par meter unna og kom med velmente råd.

Da den siste skulle på, slo det sannelig gnistrer, og til og med jeg ble litt skeptisk. Da våknet imidlertid alfahannen i Ole, og han tilbød seg, ikke overivrig riktignok, å feste den for meg.

På mirakuløst overlevde vi begge OG fikk start på bilen.

Anna startkabler

Stolt og fornøyd.

Ole var også ganske så lykkelig, både for å ha to biler igjen og for å ha kommet fra det uten varige mén. Ja, utenom de rent psykiske da:

«Dette var jæ… ubehagelig, og det kan du sitere meg på», var det siste han sa før han kjørte på trening.

Nå kan det virke som om jeg kommer litt bedre ut av denne historien enn det Ole gjør, men da må jeg i så fall komme med en tilståelse:

Det var jeg som glemte å slå av lyset i bilen slik at batteriet ble flatt i utgangspunktet.

Kommentarer
  1. Elisabeth sier:

    Ho ho- tommel opp for en morsom blogg!
    Elisabeth

  2. Ingeborg sier:

    Skummelt med startkabler, jeg kjenner dødsangsten bare du skriver om det. Har skygget unna de gangene mannen må opp med startkablene våre. Ikke minst etter at jeg sto og lekte med startkablene for noen år siden og det gnistret godt (oi, de var jo koblet i en bil…)!

  3. Erik sier:

    Et reele som gjør at lysene kuttes automatisk med tenningen koster bare noen hundrelapper. Med montering på et verksted bør du komme unna med et par tusen ferdig montert. 😉

Legg igjen en kommentar

