Mas mas mas

Posted: januar 20, 2013 in Hverdagsliv

Jo da, vi er heldige som bor i nytt hus med alskens moderne duppeditter og hjelpemidler, men jeg lurer på en ting…

HVORFOR MÅ HUSET MITT MASE SÅNN HELE TIDA???

Nå vaskemaskina er ferdig så sukker den ikke fornøyd og avslutter med et lite klikk som den gjorde før.Nei, da. Den nye vaskemaskina piper så jævlig stolt og utålmodig at det høres ut som om det står om liv: Piiiip -piiip – piiip – kom og heng opp vasken!!

Og så er det stille et minutt før det durer på igjen.

Piiip – piiip – piiip – hørte du meg ikke? Jeg sa, kom og heng opp vasken!!!

Etter tredje runde med piping, reiser jeg meg i sinne og stormer svartbannende ned på vaskerommet  og henger opp den jævla vasken, mens jeg gir vaskemaskina «the silent treatment».

Men hvis du trodde vaskemaskina mi var irriterende, så har du ikke møtt dens trassige storebror, stekeovnen. Da vi bygde huset fikk vi beskjed om at det nå var påbudt med komfyrvakt i alle nybygg ( noe som selvsagt kostet 5000,-ekstra).

Nå er det selvsagt flott med en komfyr som vil deg vel, og som er intelligent nok til å slå seg av om den tror det er fare på ferde. Det er bare det at denne komfyren er omtrent like redd for brann som min mormor.

Det vil si at den piper og slår seg av bare jeg tenker på å ta kjelen av plata uten å skru ned varmen. Og langtidssteking i ovnen er det bare å glemme. «Å nei, jeg har stått på i over en time, dette kan da ikke stemme», tenker ovnen, og skrur seg av midt i stekinga av juleribba for eksempel.

Det ble litt dårlig stemning på kjøkkenet den julaften.

Dårlig stemning blir det også når strømmen går midt på natta, og vi våkner av en trønderstemme som roper: «Systemfeil, systemfeil.» Nei, det er ikke en ekstraservice fra E-verket at de kommer hjem til deg for å informere om at alt er i orden, det er bare vårt «state-of-the-art» brannvarslingsanlegg. Jeg lurer forøvrig på hva den sier om det begynner å brenne? «Det breinn! Det breinn! Itj bruk tid på å ha på dåkk klea, ell bærg brølløpsbildan. Kåm dåkk ut, og det litt breinnkvikt», kanskje?

Uansett:

Kjære produsenter av elektriske produkter og hvitevarer: For meg holder det lenge med en fem-åring som roper «kom og tørk», og en mann som konstant spør hvor: a) kortholderen b) lua  c) stoppeklokka d) beltet e) telefonen f) bilnøklene er.

Mer mas enn det er stengt talt unødvendig.

Takk.

Kommentarer
  1. Veldig bra! 😀 Jeg vil gjerne drepe vaskemaskinen….

  2. Marte sier:

    hør, hør, søster!

  3. Jeanette sier:

    Oppvaskmaskinen er helt desperat etter at noen skal komme og åpne døren. «hjeeeeelp, jeg er ferdig. Noen må komme og åpne døren min. NÅ!»

  4. Marianne sier:

    Haha, jeg ler meg skakk. Kan forøvrig fortelle deg at den roper «Brann, brann» med en veldig monoton stemme, om den detekterer brann/røyk. Jeg parkerte nemlig bilen rett utenfor huset, med motoren i gang og lot ytterdøren åpen. Og den jævla komfyrvakten.. den kan brenne!!

  5. Tone sier:

    Hahaha, lo så jeg grein av trønder-brannvarslingsanlegget! Har forøvrig en dritirriterende oppvaskmaskin som skriker etter oppmerksomhet når den er ferdig, så vet hva du prater om! 😀

  6. Hihi, så mye man går glipp av i et gammelt hus.

    Flira så tåran renn her 😀

  7. Margrete sier:

    Haha, godt det ikke er så oppdatert her i heimen 😉

  8. Hehe…. utrolig bra !!

    Jeg ser for øvrig for meg Ninette Karlsen, du vet hun med alle smiiiilefjæææsa på Faaacebook (torsdagkveld på Nydalen)… HUN hadde vært utrolig artig å hatt på brannvarslingsystemet tenker jeg…

    «Det bræææææænner på soooverommet *brannsurefjes* så dokk må ha dokke ut med en gang *skyndtesegoppmuntringsfjes* hjerte hjerte….. Kaaaanskje det kommer en kjekk brannmann å redde oss *Mc Brannmann hunk blunkefjes* Bare eeeeeelska menn i uniform… *blunkesmilefjes* Hjerte hjerte…

  9. Ingeborg sier:

    HAHAHAHA!!!! Genialt:)

  10. Peter sier:

    Haha, men hva blir det neste?? Joggesko som setter i gang å ule hvis de ikke blir brukt på 14 dager? Tv’er som skrur seg av når den synes du har fått nok for en dag? Mobiltelefoner som automatisk ringer opp svigermor hver gang man har en liten krangel? Denne teknologien du. Hush! 😛

  11. Ida sier:

    Digger bloggen din. Er ikke noe særlig fan av blogger, men du har en så fantastisk snerten, tørr humor at denne må jeg nesten bare få med meg i ny og ne. Keep it up!

  12. Andreas Estebani sier:

    Haha :p dødsgøy 😀

Legg igjen en kommentar

