Listemani

Posted: desember 21, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , , ,

Jeg har en alvorlig lidelse som blir  akutt forverret i jula.

Jeg er nemlig kronisk distré.

Av den typen som har glemt hva jeg skulle på loftet i det jeg har gått opp trappa. Eller plutselig husker at det er nissefest i barnehagen, og må styrte på Bunnpris og kjøpe nissekostyme i full panikk. Og av typen som finner igjen julekortene som aldri ble sendt en gang rundt påsketider.

Løsningen er som hvert år: Lister, lister and lot`s of it.

Jeg har julegavelister, to-do-lister, handlelister, og nytt av året: jeg lager en kjøreplan-liste med klokkelsett for å huske alt de mest hektiske dagene.

liste2

I år glemmer jeg ikke nissefesten i barnehagen: stålkontroll!

Nå virker det kanskje som ansvaret er en smule skjevfordelt her i huset, og at det er jeg som med (følsom) jernhånd styrer skuta sikkert mot det punktet i det fjerne der julefreden til slutt skal sen seg.

Men det stemmer ikke. Ole har faktisk laget sin egen liste han også.

Den er sånn:

jkj

PS: For ordens skyld er det hovedsakelig gaver det på den siste lista altså, selv om denne dama må innrømme at hun gleder seg til en ørliten portvin med beina på bordet og Eartha Kitt i bakgrunnen.

 

 

Kommentarer
  1. Ann sier:

    Det va lista si det ja 🙂

Legg igjen en kommentar

