Den store kassen med julepynt

Posted: november 30, 2012 in Uncategorized
Tags: , ,

Noen tradisjoner er kjedeligere enn andre.

Å gå opp på mørkloftet for å finne fram julepynten for eksempel.

Derfor sender jeg glatt Ole opp i mørket og kulden for å hente ned julestjerna og adventsstaken. Hvert år.

hjh

Ole legger ut på ekspedisjon.

Men jeg lærer aldri.

For hvert år spiller vi ut samme stereotype ekteskapscene. Du vet: Mann leter uten å finne. Kvinne bretter opp ermene, klatrer opp på loftet med et sukk, og finner den store kassen med julepynt umiddelbart.

«Hvor var den?»

«Rett foran deg.»

Stillhet. Og triumf.

jkjk

Jeg er ikke større enn at jeg teller de små seirene. Men i den store krigen er vi på samme lag altså. Jeg lover.

 

 

Kommentarer
  1. Haha, kjent historie, det der. Og klart du skal telle de små seirene! Regnskapet kan jo tenkes å bli nyttig en dag, vettu!

    Ha ei fin adventstid! 🙂

  2. Mormor :) sier:

    Ønsker deg ei fin adventshelg. Et tips i førjulstida- det henger ei flott utstilling på Byåsen butikksenter som er verdt et besøk.

  3. Travel3barnsjobbemamma sier:

    Elsker dine presise formuleringer,- du må passe veldig bra som journalist:-)

  4. Veslemøy sier:

    Akkurat sånn er det her i heimen også. Det gjelder for øvrig ikke bare på loftet (boden for vår del), men like gjerne når noe skal finnes i kjøleskapet, klesskapet, på kontoret osv.
    Digger bloggen din forresten.

  5. Figenschoug sier:

    Hvordan leter mannen egentlig? En plutselig innsikt fikk jeg en dag lyset var gått på badet og jeg måtte bruke lommelykt i skapet for å lete etter en saks. Systematisk lyse centimeter for centimeter bortover hyllekanten, hylle for hylle. Null breddesyn, intet overblikk. Bare øye for det som var i lyskjeglen. Aha! Derfor finner mannen ingenting. Han har dybdesyn kun, ikke breddesyn. Min hvertfall 🙂 Men den store kassen med julepynt? Vanskeligere å forstå.

  6. Peter sier:

    Ah, den store asken med juuulpynt. For tredje året på rad har jeg gleden av å åpne boksen og møte den gledelige overraskelsen jeg glemmer fra år til år: Eksejageren! Dette er en herlig frekk hagenisse i lilla metallic som jeg kun kjøpte på dritt fordi eksen hatet den. Siden den gang har eksejageren jaget ekser og onde ånder på dør 😛 Synes det er rett og rimelig å ispe den tradisjonelle julepynten med et par skikkelig heselige go’saker 😉

    Å jul med din glede!

Legg igjen en kommentar

