En lang dags ferd mot natt

Posted: november 22, 2012 in Hverdagsliv

I dag sto jeg opp før fuggel`n…

Uthvilt, fresh og klar til og møte dagen med et smil. Eller hvordan var det nå igjen?

Jeg skulle nemlig til Oslo og spise lunsj med en ordentlig kjendis.
I jobbsammenheng, vel og merke.

På morraflyet var det en klar overvekt av jentegjenger som skulle videre til det store utland.

Bak meg satt to som skulle til varmere strøk, eller «neddi der» som de kalte det.
I tillegg til hvordan de skulle klare seg gjennom en fire timer flytur uten røyk, var de to venninnene også bekymret for at de ikke hadde mottatt taxfree-katalogen på forhånd, slik reiseselskapet hadde lovet.

«Nei, de e sanneli itj alt som e som dæm sei nei.», konkluderte damene lettere irritert før røykhosten tok dem.

Kontrasten var stor til klientellet på den ærverdige bibliotekbaren på Bristol, der jeg skulle møte intervjuobjektet mitt.
Dette er nemlig åpenbart stedet hvor oslofolket lar seg intervjue, og både Lars Saabye Christensen og Kåre Magnus Bergh var der for nettopp det.

Jeg ble forøvrig mest fascinert av dette deilige juletreet:

Jeg fikk akutt julestemning og hadde lyst til å kose litt med dette treet, men tror ikke det hadde sømmet seg.

Etter intervjuet gikk turen rett tilbake til Trondheim, men ikke uten å ha observert både Trine Rein og Jan Thomas på veien.
Noen ganger tenker jeg at det umulig kan bo særlig mange folk i Oslo, i og med at annenhver person man ser er en kjendis.

Men nok om det.

På flyet hjem var det behagelig få sydenturister, og jeg lurte meg til en ørliten dupp.
Og det var nok lurt, for i morra kommer svigers på besøk, og hjemme i breddeheimen lå dette og ventet på meg:

Nei da, det er ikke første gangen dette huset ser en mopp. Jeg har faktisk vasket i stykker den forrige. Helt sant!

Og hvis noen skulle være i tvil:
Etter en dag med kjendisspotting i hovedstaden var det minste problemet å komme ned på gulvet igjen.

Bokstavelig talt og med vaskefilla i hånda.

Ps: Hvis noen lurer på hvem jeg intervjua i dag så får dere svaret i lørdagens kulturbilag!

Kommentarer
  1. Anja sier:

    Fint intervju da, høres ut som en grei fyr:)

Legg igjen en kommentar

