Sløv, sløvere, sløvest!

Posted: november 7, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , ,

Noen ganger føler jeg meg som en parodi på meg selv.

Som hver gang jeg har gått ut og inn av huset den siste uka for eksempel.
For på trappa står blant annet denne:

Denne peonen har offisielt avgått ved døden.

En ting er at jeg aldri kom så langt som til å plante ut peonen jeg så optimistisk kjøpte i slutten av august… (Jeg spurte gartneren hvor lenge den kunne stå i potta før jeg plantet den ut: Til det blir frost, var svaret. Da ble den selvsagt stående til det ble frost.)

Men verre er det at den har stått klin dau på trappa i noen uker nå, uten at jeg har gått de 50 meterne til søppelkassa med den.

Og ved siden av den døde planten står denne:

Gresskar på jordbærplante. En delikatesse!

Joda, jordbærplantene står fortsatt i krukkene sine. Og den ene er så heldig at den har fått selskap av et råtnende gresskar fra Halloween.

Jeg er bare takknemlig for at det er mørkt når folk kommer og går til jobb for tida, slik at bare de mest observante naboene ser hvordan det egentlig er fatt.

Og så lar jeg meg trøste av en ting til.
Det finnes alltid noen som er sløvere enn meg:

Gratulerer til eieren av rød bil for årets sløveste parkering!

Kommentarer
  1. husfrue sier:

    Om ikke annet, så inspirerte du meg til å sende orkideene som har stått på vaskerommet (i påvente av å gjenoppstå) til de evige jaktmarker! Takk skal du ha!

  2. Anne fra Molde sier:

    Blir veldig glad og føler meg mindre ensom av å se at det er andre i dette landet som har det på samme måte! Av og til så føler jeg meg omringet av VELDIG FORNUFTIGE damer som til en hver tid har det meste på stell. Som liker veldig godt/ er veldig flink til å bake, vaske, handle en gang i uka, lage mat fra grunnen, handle julegaver tidlig osv… Og på lørdag, ja da unner de seg jammen et liiiite glass rødvin. Siden de har vært så fornuftige hele uka. For pokker.

  3. Linn sier:

    Befriende blogg!
    Jeg har nå blitt følger etter å ha sett på Puls på mandag.

  4. Heidi sier:

    Jeg kjente jeg rødma litt når jeg så den bilen der. Akkurat sånn parkerte jeg for ei stund siden. Og fikke ei bot på 705,- kroner. Til mitt forsvar må jeg si at dette var utenfor legevakta, det hasta med å få mora mi inn og det sto ingen andre biler der. Men ja, jeg kunne ha sjekka bedre…

    Blomstene er velkjente, jeg har både en amaryllis og to pelargoniaer stående i vaskerommet. De har stått der en stund.

    Fantastisk undertøy på mannen din, forresten… 😉

  5. Snuffeldyret sier:

    Ikke kast pionen! Den tåler mer enn du tror og er absolutt verdt et forsøk å redde. Hakk et hull i bakken til den og stapp den nedi. Bare pass på at den står like dypt i jorda som i potta. Også kan du lene deg tilbake og håpe på det beste!

  6. Hanne sier:

    Oi oi oi…hva ville Hovedfrua sagt til dette nå da? 😛

  7. Marthe sier:

    Jeg bare elsker denne bloggen!

  8. AM sier:

    Og DER fikk jeg litt mindre dårlig samvittighet for de fem-seks løkene jeg kjøpte for en evighet siden og tenkte å plante i krukker på balkongen (sånn at de blir fine blomster til våren da egentlig ). Samboeren spurte her om dagen om han skulle kaste de rare greiene som lå i posen på balkongen. Nei, ikke gjør det sa jeg, det et løk jeg snart skal plante. Hvorpå han svarte «men, de ser ikke helt friske ut altså». Hehe…

    Muligens har jeg altså klart å ta livet av blomstene FØR jeg ha plantet de.

  9. Anja sier:

    Peonene forsvinner helt når det blir vinter. Plant den i en potte og sett potta i garasjen, da skal du se den plutselig dukker opp igjen til sommeren. Og du trenger ikke huske å vanne den i garasjen (jeg gjør ihvertfall ikke det med min.. :))

Legg igjen en kommentar

