Vinterkrigen

Posted: oktober 14, 2012 in Hverdagsliv
Stikkord: , , , ,

Det er noen diskusjoner i heimen som er sesongstyrte.

Hvor skal vi feire jul?, for eksempel. Eller, mener du seriøst at du skal på treningsleir til Danmark i påsken???!! (etter noen år i gamet har jeg lært at svaret på dette er ja). Slike ting.

Helgens diskusjon er en sånn tilbakevendende godbit av en småkrangel. Og jeg velger å tro at jeg ikke er alene om akkurat denne.

Vi skulle til Tolga og Tynset, og det var meldt minusgrader og litt nedbør. Det store spørsmålet lød derfor som følger:

SKAL VI LEGGE OM TIL VINTERDEKK?

Nei, mente Ole. Ja, mente jeg, og fikk viljen min.

Og jeg må innrømme at jeg angret litt der vi durte i vei på tørre veier i høstsola, med piggdekk som bråkte så mye at vi bare ga opp å konversere hverandre. Like greit kanskje, siden jeg kunne høre den underliggende triumfen i stemmen til Ole, selv om han holdt seg for god til å si noe.

Gleden var derfor stor da jeg kikket ut av vinduet i morges:

To minusgrader og litt nysnø. Perfekt.

Ok, så var det ganske så bart etter hovedveien hjem igjen. Men det gjorde ingenting.

Det viktigste var følgende velklingende (og muligens litt taktiske) ord signert min kjæreste:

«Du hadde rett».

Kommentarer
  1. Jorunn sier:

    Typisk! Vi har nettopp hatt den samme diskusjonen her i kveld… 🙂 Skummelt med sommerdekk på uforutsigbart oktoberføre. Men samboeren bare: «Nei da, det går så bra så..» Meeen det blir nok dekkskifte i morgen 😉

  2. mona sier:

    he,he! Så gjenkjennbart!!!

  3. Rita Hansen sier:

    Hi-hi…. den var lett å kjenne seg igjen i 🙂

Legg igjen en kommentar

