Romantisk roadtrip

Posted: oktober 6, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , , ,

Jeg kunne brukt lørdagen til å trene. Jeg kunne brukt lørdagen til å rydde eller vaske klær eller lest den boka jeg aldri blir ferdig med.

Men neida.

I dag kjørte jeg og Ole to timer hver vei, til ei bygd like utenfor Steinkjer, til en søt, liten idrettshall med dugnadskaffe, sjokoladekake og blide frivillige.

Og det var ikke for å se breddeidrett. For bygda Stod har faktisk landets beste damelag i Volleyball.

Ole skulle dekke  kampen for Adressa, og etter nok ei uke hvor vi ikke har vært hjemme sammen en eneste kveld, fant jeg ut at vi kunne gjøre det til en romantisk roadtrip slik at vi fikk noen timer sammen.

Ok, stryk romantisk. Jeg skjønte fort at Ole var så interessert i at jeg skulle bli med fordi jeg er på twitter, og dermed kan oppdatere han på kampene i tredjedivisjon.  Men trivelig, det var det nå likevel.

Jeg er sjåfør, Ole kartleser.

Kartleseren mangler forresten kart, men har sjokkis. Det holder moralen oppe når vi tror vi har kjørt oss vill.

Vel, vi hadde ikke kjørt oss vill. Det viste seg at den lille husklynga faktisk var Stod. Vi var framme.

Kaffe i pappkrus og  hjemmebakt sjokoladekake,    da føler en breddefotballfrue seg hjemme.

Adressas  (for anledningen)volleyballjournalist er klar for kamp. Det er også «Stod-veitjan»

Stod gruste motstanderen 3-0 og Ole koste seg med damene etter kamp.

Nettsaken skrives i bilen. Ordspillet «BeStod premieretesten» ble dessverre luket bort av desken.

Så to timer hjem igjen, i regn og høstmørke.

Ja, jeg burde brukt lørdagen til å trene, vaske og rydde.
Men en roadtrip til Stod, og litt toppvolleyball, er slettes ikke så verst, selv uten romantikk.

Kommentarer
  1. Kristin sier:

    Du reddet dagen:-) Fortsett som du stevner med din blogg – den gir oss (selv gamle damer på over førr… ) realitetsorienteringen vi trenger.

Legg igjen en kommentar

