En grunn til å feire…

Posted: oktober 1, 2012 in Hverdagsliv, Kampdag
Tags: , ,

I kjøleskapet står denne lille godbiten og roper på meg:

Ja da, det står Alida, men jeg sverger at den roper: Anna, Anna…

Ole er opptatt med kamp (mot Ranheim 2), dattera er i seng. Og nå er det bare meg og kaka igjen.

Og det glemte jeg kanskje å presisere: Verdens beste kake.

En ungarsk-hemnværsk spesialitet som er en slags halvveis frosset  marengs-rullekake med nøtter.
Vi snakker om klassikeren Budapest-kake fra Lunds konditori. (Ja, jeg nevner Lunds ganske ofte. Nei, jeg er ikke sponset, men burde sannelig vært det så mye som jeg skriver om kakene derfra)

Uansett, kaka må spises i dag, ellers er det søpla neste. Og den tanken gjør fysisk vondt.

Og jeg prøver fortvilt å finne en anledning som gjør at jeg kan spise med lett hjerte.

At min lillebror har bursdag om åtte dager holder ikke helt. At jeg er i gang med et nytt seks-ukers vikariat i Adressa hjelper litt, men er fortsatt ikke grunn god nok. At Tottenham slo United på Old Trafford på lørdag, ja nå begynner vi å snakke…

Og kanskje aller best, jeg tror jeg spiser litt for å på forhånd feire tre poeng og tabelltoer for Tynset i kveld.
Ikke for å jinxe altså, men det kan jo gå veien, og når kampen er ferdig om et par timer er jeg alt for trøtt for kake.

Og dessuten, slår det meg nå, har jeg ikke feiret en eneste av de mange andre seirene i år med en eneste kakebit.

Derfor: Heia Tynset og vær så god!

 

 

PS: I ettertid viste det seg at det funket å spise kake. Tynset vant hele 5-2 og har for øyeblikket andreplassen på tabellen!

Kommentarer
  1. Hege sier:

    Sånn Budapestkake er antageligvis det aller beste som finnes. (Muligens med unntak av sånn ostekrem som er på f.eks gulrotkake.) Best å spise den, den kan fort bli dårlig om det står.

  2. Elisabeth sier:

    Å, den kaka så god ut!! Håper du spiste m god samvittighet.

  3. Hege sier:

    Hvorfor roper Alida sin kake på meg også? Det er jo helt pussig. Men det blir for langt å reise til Trondheim for å slåss med deg om den, og uansett, hvis jeg hører nøye etter, kan jeg høre Idun sin vaniljeyoghurt skrike fra eget kjøleskap. Takk for at du gjorde meg så lydhør, nå må jeg må forbarme meg over den.

  4. Olgamor sier:

    Mmm, min favoritt er gulrotkake. Umulig å motstå.. 😀

Legg igjen en kommentar

