Førstemann (eller dame)!

Posted: september 24, 2012 in Hverdagsliv

Jeg er et konkurransemenneske. Det er ikke noe å nekte for.

Etter at jeg begynte å jobbe sammen med Ole i Adressa har vi hatt en pågående diskusjon om hva som er korteste veien til jobb.
Jeg kjører nemlig en vei, og han en annen. Og jeg har hele tida vært overbevist om at min er den raskeste.

Selvsagt.

Her om dagen kjørte vi hver vår bil. Ole leverte i barnehagen først, og tilfeldigvis møttes vi i en rundkjøring på starten av turen til jobb.

Game on, var min første tanke. Og like etter tok jeg til venstre, Ole til høyre og det hele skulle snart avgjøres.

Jeg hadde en god følelse da jeg kom fram, ingen Mazda å se, og slett ingen Ole. Først etter 7 (!) minutter med kaffedrikking og mailsjekking, dukket denne karen, litt slukøret, opp:

«Hmmm. Er du her allerede du da….?»

Jepp! Jeg kom, jeg drakk kaffe og jeg vant!

1-0 til meg, og en strålende start på dagen!

Hvor Ole nå kjører når han skal på jobb, spør du?

Samme veien som før vel. Det får da være måte på å innrømme nederlag.

Kommentarer
  1. Rita sier:

    Hahaha, tyyypisk mannfolk!!

  2. Lammelåret sier:

    Hehe.. en skal ikke gi slipp på integriteten, eller noe sånt..!

  3. Ann sier:

    ha ha ha…. så utrolig bra 😀

  4. Gammel vane er vond å vende…

  5. Nala sier:

    haha, gratulerer!

Legg igjen en kommentar

