Åssen går det bak der?

Posted: september 13, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , , ,

I dag ba jeg pent Ole dra meg ut i marka.

Som en slags hare kan man si, for det er ingen hemmelighet at jeg er i hakket dårligere form enn min kjære.

«Åssen går det bak der?», lurer Ole.

Før han legger til:

«Venter på deg på toppen jeg!»

Målet var å gå rundt et par vann. Og allerede ved synet av det første kjenner jeg at jeg er utrolig tørst.

«Vel, det blir ikke noe vann før vi er hjemme, og det er langt igjen», er beskjeden jeg får.

Ok. Ikke noe vann.

Det går fem minutter.

«Har glemt å ta meg BH jeg, og har skikkelig såre brystvorter. VONDT!».

Ingen sympati å få, der heller. Kun:
» Vi har gått i 10 minutter og du har allerede to ting å klage over.»

Hmmm.

Jeg forsiktig:
«Faktisk så er det egentlig tre. Jeg har hatt vondt i kneet siden vi starta å gå, men turte ikke si noe…»

Ole sukker. Vi går videre i stillhet.

«Oi, blåbær!»

Bæra hjelper litt mot tørsten, men aller mest er det en måte å snike til seg en liten pause.

Omsider var vi rundt begge vanna, og stemninga i gruppa ganske fin.

Sannsynligvis fordi jeg valgte å holde kjeft om det helvetes gnagsåret på venstrefoten.

Det får da være måte på.

Kommentarer
  1. Hege Møllevik sier:

    godt jobba Anna – på tur.adressa.no kan dere finne mange fine turmål 🙂

  2. Jorunn sier:

    Hahaha:) Morsomt!

  3. Olgamor sier:

    Nesten som å lese om seg selv… 😉

  4. Mona sier:

    Herlig å lese det du skriver 🙂

Legg igjen en kommentar

