En takk til Anne!

Posted: september 10, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , ,

I dag skal jeg bruke et blogginnlegg på å si tusen takk.

For i helga var jeg på et fantastisk kurs, med ei meget bra og raus dame, og noen ganske så kule medkurselever.

Anne Holt hadde nemlig bestemt seg for å holde et skrivekurs som ikke var et skrivekurs, men et kurs der hun delte sin måte å jobbe på.  Sine triks og sin metode, som hun har brukt år på å utvikle, og som hun gjerne skulle ha kunnet da hun var fersk forfatter.

Og det ville hun lære bort helt gratis til 17 stykk forfattere. Ok, kanskje ikke alle 17 av oss kan kalle oss det riktig ennå, for her var det alt fra folk i tidlig startfase (meg) til flere som faktisk kommer ut med bøker nå i høst. Men jeg tør påstå at vi lærte masse alle sammen.

Nå lærte vi også at kun omlag 1 av 400 innsendte manus blir bok, så vi får nå se.

Men her jeg sitter med blyanten kvessa, proppfull av inside-tricks fra ei som definitivt kan sine saker, føler jeg plutselig at oddsen ble litt bedre. Så tusen takk for kurset, Anne Holt!

Og hvem vet?
Kanskje kommer det snart en krim fra det hardkokte breddefotballmiljøet til en bokhandel nær deg…

Kommentarer
  1. Olgamor sier:

    Høres sååå kult ut det kurset 😀

  2. Carina sier:

    Wow, spennende. Lykke til;)

  3. Line sier:

    hvordan melder man seg på et sånt kurs???

  4. mlwasmuth sier:

    Syns den krimmen fra det hardkokte breddefotballmiljøet høres bra ut. Gleder meg til den!

  5. NML sier:

    Å herre, jeg skulle vært på det kurset! Jeg står BOM FAST med masteroppgaven min, og skulle gjerne hatt noen tips! Har du noen du vil dele med oss som står fast med ordene?

  6. Irene T. sier:

    Du er hjertelig velkommen til å ha boklansering hos ALVDAL Bok- og Papirhandel når (ikke hvis) boka er ferdig. Nå må jeg da ha kommet Tynset i forkjøpet?? Lykke til med krimprosjekt!!

  7. Irene T. sier:

    Supert, velkommen 🙂 Sender med en link til en blogg i den superlokale nettavisa Alvdal midt i væla, jeg er godt gift med en Sagbakken jeg og, han har og noen gode skråblikk på hverdagslivet (subjektivt sett da):
    http://www.alvdalmiv.no/Blogg/Jon-Sagbakken/Status-hos-oss.html

  8. Lammelåret sier:

    Det høres inspirerende ut!
    Har du lest boka til Hans Olav Brenner «Om å skrive»? Det er en must-bok for alle som leser mye og som er opptatt av litteratur. Mye bra inspirasjon å hente der!

    Ellers finnes det en rekke forfatter-blogger som kan være inspirerende å følge med på og som til dels er temmelig realitetsorienterende.

    Lykke til med prosjektet ditt!
    Jeg følger med deg. 🙂

Legg igjen en kommentar

