Høye ambisjoner

Posted: august 19, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , ,

Jeg og denne dama her har ingenting til felles:

«Jeg har en ambisjon om å ha helt hvite håndklær», sier dama i reklamen.

Jeg på min side har en ambisjon om å i det hele tatt ha rene håndklær. Eller klær for den saks skyld.

Jeg har også en ambisjon om å vaske nedi kjøkkenskuffene, sortere ut klær som er for små (både mine og datteras), skrubbe stekeovnen, skrive en bestselgende roman, begynne å handle kun én gang i uka, løpe maraton (never gonna happen), slutte å spise godteri på hverdager, sykle mer, se mindre TV, henge opp flere bilder på veggene, lese flere bøker,  kjøpe nytt stuebord (men hvorfor må alle være så forbanna lave…?!), være mer sosial, lære italiensk, gå på flere konserter, ta vare på hagen, vaske kjøkkenvifta… Vel, lista er lang.

Men en ting er i alle fall sikkert. Helt nederst, aller sist, på jumboplass, kommer ambisjonen om å ha helt hvite håndklær.

Kommentarer
  1. Sarah sier:

    Applauderer dette innlegget – MAGISK :):)

  2. nå ble jeg glad nå… reklamer som spiller på oppkonstruert dårlig kvinnelig/husmor-samvittighet sitter øverst på lista over reklamer jeg ikke kan fordra. så takk for at jeg ikke er alene.

  3. linda sier:

    Takk! Der satte du jammen ord på mange av mine ambisjoner også! For ikke å snakke om at den reklamen irriterte meg fra første stund! «Ambisjoner om hvite håndklær?! Snakk om ambisjoner her i livet!!» 🙂
    Du er, som alltid, fantastisk i dine blogginnlegg! 🙂

  4. Brillefin sier:

    HAHAHA! dette har jeg tenkt så mange ganger selv! Takk for at du setter ord på mine følelser om den utrolig tejte blenda hvite damen!!!!!!!

  5. Gunhild sier:

    Selv har jeg ambisjoner om å få med meg hvert ord du (og mannen) skriver, for dette er gøy!

  6. Hege sier:

    Liker at du nevner ambisjonen om å «skrive en bestselgende roman» på samme linje som ambisjonen om å «sortere ut klær som er for små». Jeg har nemlig hatt begge ambisjoner selv, og nå som jeg nylig har oppnådd den ene, må jo den andre være innen rekkevidde. Det er den om romanen. Men tror det skal gå greit, for når det kom til stykket, klarte jeg jo å sortere klær på en kveld.

  7. He he, tydelig at vi er flere som har irritert oss over reklame-damen…
    Hege: Den bestselgende romanen blir dessverre ofte prioritert etter alt det andre på lista, i alle fall her i huset. På tide å omprioritere kanskje;)

  8. Hege sier:

    Jeg liker ambisjonen om et nytt stuebord. Stuebord har blitt en langvarig sak hos oss, og det samme hører jeg fra ei venninne. Enten er de så lave at det er umulig å foreta seg noe som helst ved dem, eller så er de fryktelig store, slik at de tar opp vesentlig plass i stua. Jeg sier lykke til på jakten, og legg gjerne ut link når du har funnet bordet i ditt liv 🙂

  9. Anne sier:

    Takk, Anna! Den reklamen har vært et gnagsår i sommer ………

  10. Anne sier:

    Den H*******s reklmen irriterer faktisk vettet av meg! Hvem lager slikt skit??? AAAHHHRRRGGGHHH!

  11. Hege Møllevik sier:

    🙂 jeg kjøper dem hvite og vasker dem i en nydelig gråblå etterhvert

  12. Jannicke sier:

    Helt enig!!:))

  13. havku sier:

    Jeg har ambisjoner om å få håndklærne mine til å bli hvite! De er grønne fra før, så det kan ta litt tid. Men det gjelder å se løsninger, ikke problemer, ikke sant? sminkeflekker tåler jeg, men jeg ville friket ut om det var merker etter skitne barnehender der. Det bor nemlig ingen barn her, så i så fall måtte jeg begynt å lete under sofaene for å se om noen har glemt igjen noen.

    Forøvrig, den dama burde seriøst vurdert å stille til reklamen om analkløe istedenfor, jeg tror det ville vært mindre pinlig.

  14. Mali sier:

    Det er ikke noe jeg ønsker meg mer som innskrift på gravsteinen min enn flg; «Hun hadde alltid så hvite håndklær».

  15. Iselin sier:

    Utrolig bra som alt annet du har skrevet!:)

  16. Kristin sier:

    Haha, helt herlig!!! Irriterende reklame?……….JA, absolutt!!!! Lykke til med alt det andre 😉

  17. englishsocialstudies sier:

    Godt!!

Legg igjen en kommentar

