Den store zappe-krigen

Posted: juli 30, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

Om kvelden når middagsrestene er rydda, klærne er vaska, dattera er lagt og lufta er gått ut av denne ballongen, da havner jeg fort i følgende positur foran TV-en:

Jobbmail, twitter, nettaviser, blogging og tv, multitasking.

Og akkurat i det jeg har funnet noe jeg vil se, som for eksempel «Tinas mat», en episode «House» eller enda bedre, «Pinlige sykdommer», pleier kjæresten å dumpe ned i sofan ved siden av.

Så tar han fjernkontrollen, og uten å engang kikke bort på meg så svitsjer han.

DET GJØR MEG SÅ FORBANNA!

Og han vet det, men hver gang kommer det samme overraskede:

«Åh, så du på? Men du satt jo med macen/telefonen/boka di/fyll inn det som passer…»

Her har han nettopp svitsjet bort et av mine favorittprogram, og prøver å tulle det vekk…

Før han svitsjer til Simpsons på Viasat 4 og fortsetter:

» Dessuten ser du jo bare på Unge mødre Danmark eller noe annen drit…»

Og jeg bare:

«Det har skjedd én gang! Eller maks to i alle fall, og Simpsons… Vi har da sett hver j…. episode minst to ganger før, er det bedre da??».

Og akkurat i det stemninga i stua nærmer seg amper så byr løsningen seg selv på like magisk vis hver kveld :

Kl. 20.00 er det heldigvis Two and a Half Men, et slags minste felles multiplum i heimen.

Jeg må innrømme at jeg ikke så den komme…
At det var en forfylla Charlie Sheen som skulle sørge for husfreden her i breddeheimen.

God TV-kveld!

Kommentarer
  1. Hahaha! Litt hjernedød tv-titting er i mange tilfeller totalt undervurdert!

  2. mona sier:

    heheh, dette var velkjent, gitt!!! Jeg vil forsatt bestemme hva som skal være på tv, selv om jeg er på nettet/hekler/dupper/serpåInstagram:) 2 tv’er har blitt løsningen her hjemme slik at husfreden blir bevart:)

Legg igjen en kommentar

