Noe av det aller artigste…

Posted: juli 28, 2012 in Kampdag
Tags: , ,

Det ble slettes ikke noe behov for trøst, klapp og klem i dag!

I stedet fant jeg fram dette til treneren kom hjem:

Tynset slo nemlig KIL/Hemne (som ligger på andreplass på tabellen) hele 4-1, og det er slike kamper som veier opp for mye av det som ofres av kvelder og helger i breddefotballheimen.

I dag er jeg rett og slett litt stolt.

Her er trenerens kommentar:

I mange år hadde Tynset KIL/Hemne som samarbeidsklubb på Trondheim-treninger. I 2006 spilte jeg selv for Kå-i-æll-karanj. Breddefotballfrua er fra (KIL/)Hemne, og svigerforeldrene mine likeså.

Og ikke minst: de ligger på plassen over oss på tabellen.

Like greit å innrømme det først som sist: Det er ekstra spesielt å møte et lag hvor jeg kjenner så mange, og hvor jeg har kamerater både blant spillerne og i støtteapparatet.

Derfor er det lite som slår følelsen jeg hadde da jeg gikk inn i garderoben etter kampen i ettermiddag. Og Hylen i Østlendingen siterte meg rett: – Av de artigste fotballopplevelsene jeg har hatt!

Jubel i garderoben: F.v: Emil Fiskvik, Christoffer Engan, Eirik Røe og Christian Eidsvåg.

Det var effektivt i angrep, fullstendig bunnsolid defensivt, vi hadde veldig mye ballinnehav og vi så igjen mye av det vi har trent på i ett og et halvt år.

Så får det bare være at Løva Løseth måtte jobbe og ikke var med til Tynset: Slik vi spilte i dag tror jeg vi hadde vunnet kampen uansett (så får KIL/H-folket ha meg unskyldt om de er uenige).

Vi gikk ut veldig offensivt, og fikk spille på våre premisser. Anført av en 38-åring som dunket inn to mål, en midtbane som løp som sinte veps og en backkjede som holdt stengt, kunne det sprutregne så mye det bare ville (som det har gjort i hele sommer): da ble det artig uansett!

Keeper Emil hadde i bunn og grunn en rolig kveld, mens vingene våre utfordret backene sine med fart hele veien. Bra!

 

Planen fungerte! Treneren med dagens spiller Morten Aakerøien.

Når gamlegutta på «Store Stå» bak innbytterbenken også nikker anerkjennende etterpå, da kan det ikke ha vært så verst!

Vel tilbake i Trondheim dro breddefotballfrua opp med en aldri så liten markering, og akkurat i kveld er det lov å smile over tre poeng.

Helt til i morra tidlig. Da er det fokus på en av Trondheims tidligere toppserieklubber: Kvik-fotballen!

PS! Ola Sagbakken (opphav, eks-trener, entusiast og direkte i tilbakemeldingene) har fiksa Tynset-skjerf. God kvalitet. Og gode å ha rundt halsen til Verdal-kampen på Nytrømoen om to uker. Løp og kjøp!

OleKå

Kommentarer
  1. Line sier:

    Nåh! Sverre nevnte nettopp at vi ikkje hadde dråkke Calles Riesling sida vi budde i Trondheim. Og så dukka’n opp her. 🙂 Koslig. (Note to self: kjøp vin til helga). Og favorittbloggeren min: Grattis med frilanstilvære! Det kjøme til å gå heilt strålande. Gler mej til å lese ymse fra breddepennen. Hels mannen! Line

Legg igjen en kommentar

