And the winner is…

Posted: juli 11, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , ,

Mamma forteller stadig om da de måtte drive tapetrening med meg som barn.

Det hjalp lite for å si det sånn.

Uheldigvis for mine omgivelser så er jeg ikke bare en dårlig taper, men også en dårlig vinner. Det er sjeldent et problem siden jeg som oftest må slite med å heve meg over skuffelsen, men i dag: Triumf! Seier! Perfeksjonisme!

Kort sagt: Jeg kom, jeg spilte og jeg vant.

Full konsentrasjon.

Dere vet, den følelsen når man har dagen, når alt man prøver på går inn. Når man ikke skyr noen midler, og i jakten på det perfekte kastet kynisk klinker bort sin egen datters lederkule. Når din nøkterne far spøker om at du hadde fortjent en plass på OL-laget i boccia om det bare hadde eksistert… Den følelsen.

Og jeg vinner. Runde på runde.

Og til slutt, i god sosialdemokratisk ånd, når vi bestemmer at vinner av siste runden blir stående…:

Ikke den beste runden, men nok en gang: jeg var nærmest.

The ultimate Heimsvatnet Boccia-champion!

Vel, jeg tror dere skjønner tegninga. Jeg var god. For en gangs skyld.

Statistisk sett er det sånn ca. 365 dager til neste gang det skjer, så i mellomtida er det bare å fortsette med tapetreninga.

Ps: Selv om jeg var god i boccia så var jeg ei pyse i vannet i dag. Til tross for at det var varmere i vannet enn i lufta så hælte jeg bare å vasse til knærne. Kudos til Ole, pappa og Alida som bada på ordentlig!

Ole leker Kristus, mens pappa allerede har dukket under.

Kommentarer
  1. Christian sier:

    Ole K har vel aldri vært en kløpper i boccia som jeg kan huske. Uansett, væl undt! 😀

  2. Når man kliner til, slik du har gjort i dag, skulle det da bare mangle at man får lov til å gni det litt inn! Tap og vinn med samme sinn?? Særlig!

    😉

    Herlig blogg du har!

Legg igjen en kommentar

