Bønder i byn 2

Posted: juli 5, 2012 in Hverdagsliv

Ny oslotur, med ektemannen denne gang!

Aleneferie med hele én overnatting, og den insisterte jeg på skulle være standsmessig.

Dermed ble det hotell Bristol og kanskje viktigst, ordentlig hotellfrokost i dag.

Det trengte vi etter å ha fått servert blant annet dette av min bror i går kveld:

Clover club (i følge min drinkgeekbror Mats en gin sour med bringebærsirup i stedet for sukkerlake)

Jeg er A-menneske og matmenneske, og tanken på hotellfrokost gjør meg lett begeistret.

Ole derimot lar seg heller begeistre av tanken på å kunne ligge lenge for én gangs skyld:

Bonanza på TVen, ei hotellseng og ingenting som haster.     Da koser Ole seg.

Jeg kunne ikke bli liggende og slenge med han, for jeg hadde fått det ærefulle oppdrag å være fagdommer for emnet fotball i Radioselskapets sommerquiz på P2.

Godt fornøyd med å ha blitt omtalt som fotballekspert av programlederne Ragnhild og Kristian under dagens sending.

Etter at breddefotballfruepliktene var unnagjort var det tid for å være tante Anna og onkel Ole til verdens søteste Olivia.

Ole og Olivia konkurrerer i å se kulest ut.

Ha det Oslo, det var hyggelig så lenge det varte!

Nå tilbake til en såkalt aktiv hjemmeferie: Her venter nemlig maling, rydding og rundvask av hus. Innkjøp og planting av hekk, montering av levegg og planting av plen.

Og alt det andre som vi har utsatt til vi fikk bedre tid.

Eller til ferien med andre ord.

God sommer!

 

Kommentarer
  1. jorunn sier:

    Alltid godt å komme seg litt bort. Og hotellfrokost kan være stas! Radio er kult, morsomt liv du har 🙂

    Fortsatt god ferie!

  2. Anne Lisbeth Dalsegg Tautra sier:

    Ha en riktig god sommer bff!! 😀 Artig å lese innleggene dine!
    Hilsen Anne i Molde

  3. Kirsti sier:

    Hei, hei

    Jeg har ikke kommentert tidligere (tror jeg). Måtte innom for å si at du gjorde en heidundrandes god jobb som fotballekspert i Selskapslekene på p2. Ryddig, tydelig diksjon, behagelig stemme og spørsmål som var passe vanskelige.

    Bloggen din er fin, den også.

    Mine komplimenter.

    God sommer!

  4. Astarkvedja sier:

    Jeg har aldri tenkt over det før, men Anna og Ole er en veldig fin par-navnekombinasjon. Det høres liksom så koselig ut.

    Og som nybakte kjendiser forventer jeg at folk nå bare refererer til dere som OleAnna, jf. Brangelina og TomKat (2005–2012).

Legg igjen en kommentar

