Idyll

Posted: juli 2, 2012 in Uncategorized

I dag starter vi tre uker ferie i breddeheimen. Hurra!

Vi har nesten ingen planer, men likevel akk så store forventninger til hva disse dagene skal bringe av kvalitetstid, avslapning og familieidyll.

Det er jo en illusjon som er dømt til å briste. Og bare noen timer ut i den første feriedagen sitter jeg og er litt irritert for at Ole måtte noen timer på jobb, samtidig som jeg inni meg er litt lettet siden det betyr at jeg selv kan få gjort unna de siste mailene og telefonene jeg ikke har rukket å ta.

Og mens jeg sitter her foran macen nærmer klokka seg ubønnhørlig tolv. Vi skal nemlig på hyttetur og etter planen skal vi sitte i bilen om en time.

Før det skal det altså blogges, jobbes, ryddes, planlegges og pakkes. Og ikke minst så må vi ut og kjøpe støttehjul til dattera sin sykkel, for det lovde jeg litt korttenkt at skulle skje nettopp i dag for å unngå krangel i går. Osv. osv.

Et totalt urealistisk mål som kun er egnet til å lage litt ekstra stress denne første sommerferiedagen.
Og det er akkurat det vi trenger nå. Litt ekstra stress.

Men det er et lys i enden av den såkalte tunellen.

Det heter null mobildekning og gir meg tilbake et håp om at det er mulig å si:

Haaaa det, stress! Og come to mama fred, ro og ferieidyll!

Kommentarer
  1. Pia sier:

    Null mobildekning kan jo være bra. Men jeg blir stressa av det…;) Ha en fin sommer!

  2. Carina sier:

    Gjenkjennelig:) God ferie!! Håper dere får slappet av.

  3. Marianne sier:

    God ferie Breddefotball frua , digger bloggen din . Håper ik du tar ferie fra den 🙂

  4. Susanne sier:

    Heilt herlig og heilt normalt! 🙂 Diggar bloggen din, du skriv så godt! Ha ein nyyydeleg ferie!

  5. Takk og god sommer alle dere også!

Legg igjen en kommentar

