Bonde i byn

Posted: juni 25, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , , ,

I dag har denne trønderjenta vært på miniferie i Oslo og på besøk hos Dagbladet og EM-feber.

Der pratet jeg enda mer om min fascinasjon for italienske keepere og og litt annet fjas. Innslaget kan dere se her.

God stemning med Gunhild og Jeppe i Dagbladet.

Jeg føler meg alltid litt som en bonde i byn i hovedstaden. Jeg føler at at alle ser at jeg egentlig ikke hører til her. Ikke forstår de hva jeg sier, og butikkdamene ser bare rart på meg når jeg prøver å være morsom.

Derfor fant jeg ut at jeg likegodt kunne være litt turist, så etterpå dro jeg min fastboende bror med meg på obligatorisk turistbesøk på operataket, innom Cecilie Melli og så lunsj på Dinner.

Meget fornøyd turist med to par nye øredobber.                   Eneste skår i gleden er et gigamunnsår på overleppa…

Brorsan poserer foran et tonn med bra mat.

Men selv om jeg føler meg litt fremmed i storbyen, så blir vi litt mer venner for hver gang.
I dag oppdaga jeg Kaffefuglen for eksempel, og det fikk selv en breddefotballfrue til å føle seg hjemme.

Kommentarer
  1. Jorunn sier:

    Selv etter 1,5 år i området føler jeg meg litt som bonde på bytur. Kanskje fordi jeg har vært odelsjente? Ja – det må det være. Best å være hjemme og produsere matpakker istedet :DDD

  2. Lise sier:

    Likte intervjuet i dag! Du både snakker og skriver godt:-)

  3. karna sier:

    Kjempetøft intervju, avslappet, engasjert og med vind i håret.
    Er det noe rart at du blir «vinner» ,-)
    Tror kanskje ikke hovedfruen hadde vært like avlappet med vind i håret.

  4. 39 sier:

    Hahahah! Du er herlig! Jeg er ikke helt på ditt nivå enda, men jobber med å få opp sansen for Buffon og resten av de italienske fotballgutta :):

    http://trettini.wordpress.com/2012/06/26/da-er-vi-i-gang/

  5. Det er ikke noe poeng å komme med vitser til folk i servicenæringen (eller ellers) i Oslo, dessverre. Eller på sentrale Østlandet. De er så vant til å få kjeft at de skjønner det ikke. Evt. er alle uten humor. 😛 15 år på Østlandet og det beste med å komme tilbake til Trøndelag var nettopp det å kunne kødde litt med fremmede mennesker.

  6. Heidi sier:

    Kaffefuglen er en superduper kaffebar! Selv om jeg bodde nesten ti år i Oslo og det ikke er så lenge siden jeg flyttet derfra er jeg litt mer bone i byen for hver gang jeg kommer dit. Det endrer seg så fort. Eller jeg endrer meg så sakte fordi jeg begynner å bli gammel. Knirk.

  7. Snuffeldyret sier:

    Spiste du på Nodee? Og om det er noe trøst så føler jeg meg som en bonde i byn når jeg er i Barteby og jeg hører hjemme på Østlandet!

Legg igjen en kommentar

