Teori og praksis

Posted: juni 21, 2012 in Uncategorized

Det første fotballmesterskapet jeg husker er VM i Mexico i 1986. Da hadde jeg sånn klistremerkebok og Maradonna var den store stjerna.

Heldigvis var jeg som 7-åring for ung til å falle for argentinerens sjarm.

Men 4 år senere, under VM i Italia, var saken en annen.

Ny klistremerkebok. Men denne gangen var også ungpikerommet mitt nedklistret.

Med plakater av Italias keeper Walter Zenga.

Hvem kan motstå dette blikket? Ikke den 11-årige meg i alle fall.

Jeg husker at jeg leste om Zenga at han var en skikkelig flørt, en sånn som fridde til flyvertinnene og sjarmerte hvert et kvinns han kom over. Og jeg drømte om å være en av dem.

Og dette er ikke den eneste italienske keeperen jeg har latt meg sjarmere av.

Gianluigi Buffon har vært en favoritt i mange år, så jeg har tydeligvis en greie for litt sleske, italienske målvakter.

Her er det vel ikke så mye å si. Bildet taler vel for seg selv…

Men det som også er påfallende er den åpenbare forskjellen mellom teori og praksis hos meg.

For dette er det jeg endte opp med:

En ganske så lite slesk eks-spiss fra Østerdalen.

Og takk og lov for det…

Kommentarer
  1. Går Ole rundt i Tynset-genseren HELE tiden? 😛

  2. Anette sier:

    Åh, VM i 1990 – det var tider det! Jeg var hodestups forelska i argentinske Caniggia…og helt knust da de tapte finalen mot Tyskland (det var sånn, var det ikke? Argentina mot Tyskland i finalen, altså 🙂

  3. Oda Cecilie Folde sier:

    Hahaha!! Genial blogg!! Kjenner meg veldig igjen merker jeg! Fortsett med dette, for herved kan du regne meg for å være en fast leser:D

    Hurra for hverdag og overfylte skyvedørsgarderober.

    Hilsen administrerende direktør i Stubban kaos-team!

  4. Ane sier:

    Har nettopp oppdaga bloggen din og er allereie fan 🙂 Bur i ein mellomstor by i Italia med eit relativt bra lag i serie D – dei har tom ein småslesk keeper (sjå her: http://www.acperugiacalcio.it/squadra/player/1-lega-pro-2-divisione/40-perugia/4-daniele-giordano) Han når ikkje opp til Zenga eller Buffon, men likevel… Eg klarar meg!!

  5. Azra Halilovic sier:

    aaaa, Anna! Nå kom jeg til å tenke på mitt første kyss. Det var med en fantastisk pen gutt ved navn Zenga:)
    Klem fra Azra

    PS. Veldig fin blogg du har 🙂

  6. karna sier:

    Jeg skal nok enda lengere tilbake og til et VM med en tysk forballspiller ,-)
    Men praksisen ble en solung. Ha en fin dag, og legg beina høgt i kveld med Spania-Danmark.

  7. Marte sier:

    Takk og lov for det! 🙂 Uten Ole hadde det ikke blitt noe Breddefotballfrue!

  8. Mie sier:

    CampKaos hilser;) Må si eg saknar Maldini. Sur men kjekk.

  9. Slubbert sier:

    Finnes da en haug med italienske toppspillere med klart mer fordelaktig utseende enn både Buffon og Zenga. Nicola Ventola, Francesco Coco, Paolo Maldini, Nicola Berti, Cannavaro-brødrene, Vincenzo Montella, Stefano Bettarini, Francesco Totti, Federico Giunti, Massimo Oddo, Gaetano De Rosa, Alessandro Del Piero, Luca Toni, Stefano Fiore, Alberto Gilardino og Simone Inzaghi vil jeg tro de fleste damer vil anse har vært heldigere med utseendet enn Buffon og Zenga.

    Den tiden Walter Zenga var på toppen av sin karriere så jo nesen hans så skjev ut at jeg mistenker at den var knekt. Etter at han la opp er plutselig nesen hans blitt rett.

    Nei, det høres utvilsomt ut som du er rammet av lidelsen keeperfetisjisme. Lov oss at du skaffer deg hjelp om det går så langt at du føler deg tiltrukket av Steve Ogrizovic og Neville Southall.

  10. Ida D. sier:

    Har alltid vært fan av Italia… De nydelige blå draktene, de kjekke spillerne! Er litt yngre enn deg, så min drøm var Totti og Del Piero!! 😉 Forza Italia 😉

  11. Marit Sæther sier:

    Hæhæhæ, dette blogginnlegget har verdens beste billedserie!

Legg igjen en kommentar

