Handydandy

Posted: juni 19, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at jeg og trenerhusbonden ikke er født med et særlig godt utviklet handy-gen.

Barn av lærere er vi også, så vi er nok bedre på teori enn på praksis her i huset.

Og i tillegg er vi litt for glade i sofalivets gleder, og ikke minst hverandre (les: vil helst unngå skilsmisse), til å sette i gang med totalrenovering av en enebolig fra 1923 og lignende.

Jeg har nemlig sett nok par gå til grunne under vekten av spakkel og flislegging.

Jeg koooooser meg. Og ja, jeg innrømmer det. Vogue er ikke særlig bra for breddeimaget mitt…

Derfor kjøpte vi oss nybygg, og har strålende fornøyde kunnet hovert til utslitte venner som bor i en byggeplass på tredjeåret at jo, vi vurderte å kjøpe noe gammelt å pusse opp vi og, men det er bare såååå deilig å flytte rett inn i nytt hus.

Men det var én ting vi ikke hadde forutsett.

Det splitter nye huset må males.

Og vi har vært klare på at det skal vi gjøre FØR ferien, slik at vi kan slappe ordentlig av når vi først har fri.

Med andre ord så må vi male nå, midt i de travleste ukene på jobb med arbeid både dag og kveld og EM oppå der igjen.

Jeg har sjelden hørt Ole banne og sukke så mye på så kort tid. Og ennå har vi bare kommet til maskeringstapen.

«Det kan da for ……. ikke være meningen at vi skal skru ned de ….. utelysene? Det må da gå an å male rundt?». Osv. osv.

Hovmod står for fall heter det seg.

Vel. Det er mulig vi får igjen litt i ukene som kommer.

Men etter det. Da venter sofalivet igjen.

Kommentarer
  1. Mormor :) sier:

    Anbefaler dere VELDIG å investere i skikkelige malekoster. Det gjør jobben litt enklere hvertfall. Lykke til. Skal heie på dere når jeg er i nabohuset.

  2. Jorunn sier:

    Ooops, maling av hus, ja. Skulle gjort det både innvendig og utvendig, ja… Er vel bare å bite tennene sammen og sette igang?

  3. solveig sier:

    Åh, da va godt at du blogga! Følge med 😉

  4. Lammelåret sier:

    Maling tar evigheter, bare spør mannen min (som maler mens jeg blogger).

    Lykke til!

  5. Tonestu sier:

    Oppdaga Den fantastiske bloggen din i dag, hurra. Denne likte eg:)

  6. Laila sier:

    Digger bloggen din, leste reportasjen om deg i Kamille og måtte selvfølgelig skjekke den ut. Leser jo fotballfrues (quilty pleasure), men jeg må si dette var mer underholdene lesing for min del! Endelig en ærlig blogg! Lykke til med malingen av huset 🙂 (ps. har lest blogger i ca 3 år, dette er min aller første kommentar.. Hehe)

  7. søstrathilmars sier:

    Rull og forlengerskaft, da går det kjappere. Lykke til mellom de trønderske regn»skurene»!

  8. Æsj, beise hus er noe drit. Særlig om huset er så høyt at ingen tør stå på en så høy stige og det samtidig ikke er mulig å få en lift sånn elegant buksert opp noen trapper og rundt et trangt hjørne. Så invester i kvalitetsbeis!

    Vi flytta også inn i helt ferskt hus og syntes det var sååååå deilig å flytte rett inn uten å måtte male så mye som ei lita stripe. Det vi ikke reflektert over var det tunge fysiske arbeidet som måtte gjøres utendørs med planering, planting, fjerning av lass på lass med stein, utrulling av plen (akkurat det var litt gøy) og bygging av terrasse. Akk ja.

  9. Villanelle sier:

    Lukke til! Med gode mat, -og kaffipausar innimellom kan ein plutseleg få mykje uventa kvalitetstid som ein ikkje har til vanleg i kvardagen. 🙂

  10. Milla sier:

    Det er flere bloggere som deg vi trenger. Dette pastellivet som flere bloggere driver med er på grensen til det sykelige. Med vennlig hilsen Milla/millasmat.com

  11. Tusen takk for det, Milla!

  12. Reidun sier:

    hihi… e bukker og sier et stort TAKK for at du skriver denne fantastiske og ærlige bloggen!! har nå sitti og ledd og smilt gjennom hele bloggen… fantastisk!! håper dere får en finfin sommer!!!

Legg igjen en kommentar

