EM i venting

Posted: juni 9, 2012 in Fotball
Tags: , ,

Jeg kan styre meg for landslagsfotball.

Laptop i fanget og mer vin i glasset. Jeg gjør mitt beste for å gjøre EM til en fest.

For meg er EM og VM nemlig først og fremst synonymt med en litt kjedelig tippeligapause hvor jeg etter beste evne forsøker å gi Ole litt respons på spørsmål som «hvorfor i all verden starter Hummels foran Mertesacker?, og «du må da huske van Bastens scoring fra 1988?!?»

Ole er med andre ord entusiast.

Og jeg må innrømme at jeg misunner han litt det at han har et lag han har følelser for i et mesterskap.

Siden VM i 1990 med Lothar Matthäus har Ole vært   Tyskland-fan.

Ole har tippet Podolski (til venstre) som toppscorer i EM. Mitt eneste tips er at Ole ikke hadde scoret særlig høyt i et pedikyr-mesterskap.

Jeg sliter altså litt med å finne et lag jeg kan heie helhjertet på. Det har Ole skjønt, og prøvde å hjelpe meg litt på vei da han var i Danmark i forbindelse med Norges kvalik-kamp i høst.

Ole kom hjem med Danmark-trøyer til både meg og dattera. Men det hjalp ikke. Hun heier hardnakket på Hellas, og jeg…? Jeg har fortsatt ikke funnet laget mitt.

Men de neste fire ukene ser ikke helsvarte ut altså. Interessen pleier å stige straks gruppespillet er over, og innen den tid har jeg vanligvis funnet noen å heie på.

Og dessuten: Siden det er svært sjelden tredjedivisjonsspillere tas ut på A-landslag så ruller breddefotballen ufortrødent videre.

Så på mandag blir det endelig en match verdt å se igjen.

Da møter Tynset Ranheim 2.

Kommentarer
  1. Vibeke sier:

    Frokosten er inntatt med min første lesing av din blogg – det ble en fantastisk frokost. Det vil si, det ble litt lite mat for jeg lo sånn at jeg frøste ut det meste på kjøkkenbordet… til stor frustrasjon til min bedre halvdel som satt midt i «stormen». Men iallefall, stå på! Denne bloggen blir jeg å følge!

  2. Kirsti sier:

    Jeg er så enig! Jeg savner tippeligaen. Bloggen din er fantastisk underholdning, særlig siden samboeren min også er fotballtrener. Han lo da jeg viste han bildene av bilen med typisk fotballtrener-søppel i. Og du – finner du også sorte gummikuler på de merkeligste plasser?:p

Legg igjen en kommentar

