Hurra for meg…

Posted: juni 6, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , , ,

«Mamma, er du mormora til Ole?», spurte dattera i går.

«Nei, da ville jeg jo vært mye, mye eldre enn han», svarte jeg.

«Men du holder jo på å bli veldig gammel da», parerte hun.

Hmmm. Nå er jeg riktig nok i overkant glad i kryssord og småkaker. Og i dag hadde jeg så vondt i hofta at jeg «måtte» spontankjøpe disse:

Jeg har bursdag i dag (tjoho!) og prøvde meg med høye hæler. Det gikk ikke så bra, så kjøpte disse i gave til meg selv.

Men jeg feirer mine 33 unge år uten angst for alderen. Det er mer enn jeg kan si om min to år yngre ektemann som helst ikke vil høre snakk om at han nå er i 30-åra.

Men i dag var det altså min alder som skulle markeres:

Under «Lykkens portal»på vei til bursdagsdate.

Crispy duck for to som får en sindig østerdøl til å bytte ut det vanlige «helt greit» med superlativer som «veldig godt».

Liten stopp på solsiden for å hilse på Singsås-gutta Bjørn Ivar og Øystein, før plikten kalte og jeg måtte hjem og blogge!

Tidligere på dagen var det tid for gaver, og kjæresten min er slettes ikke så verst der altså.

Jeg elsker alle typer spill, konkurranser og hageleker.          Ble derfor barnslig glad da jeg åpna denne gaven!

Og så fikk jeg dette:

Da vi ble sammen fikk jeg et hjertesmykke av Ole som jeg nylig mista, til min store fortvilelse.                                          I dag hadde han kjøpt et nytt ett.

(Dyrt var det også, for jeg smugkikka på kvitteringa…)

Så dere av kompisene hans som har antydet at dere tviler på Olekås romantiske evner har altså ingen grunn til bekymring.

Riktignok er det lite snakk om lysfontener og få svulstige komplimenter i hverdagen. Men en mer omsorgsfull, snill og god kjæreste kan jeg helt ærlig ikke ønske meg.

Og der tråkket jeg selv godt over svulstig-grensen, men skitt au. Jeg har jo bursdag og kan si hva jeg vil!.

Nå verker hofta så mye at jeg tror jeg må ta meg et glass portvin før jeg legger meg, men gammel, jeg? Langt i fra!

God natt!

Kommentarer
  1. Villanelle sier:

    Gratulerer med dagen!!!!

  2. Jorunn sier:

    Artig innlegg 🙂 Gratulerer med dagen!

  3. Lina sier:

    Hurra for deg på dagen din!
    Hilsen blogfan 🙂

  4. åååå, som jeg liker denne bloggen=) Gratulerer med dagen som var;)
    – Helene

  5. Eva sier:

    min favorittblogg 🙂

  6. Anette sier:

    Gratulerer med vel overstått dag! Elsker bloggen din og ser frem til hvert eneste innlegg 🙂 Klem fra Anette («fotballidiot-fruen» som fikk Liverpool-sengetøy i morsdagsgave for et par år siden, så da vet du hvor landet ligger 😉 )

  7. Snuffeldyret lever! sier:

    Gratulerer på etterskudd! Og takk for en staselig og utrolig mye bedre blogg enn visse andre fotballfruer har..

  8. Astarkvedja sier:

    Gratulerer med dagen!

  9. karna sier:

    Gratulerer så mye med dagen som var!
    Småkaker, kryssord og portvin veies elegant opp av dartspill i gave.
    Herlig å lese om livet i «bredden» ,-)

  10. Ida sier:

    Gratulerer så mye med dagen i går:) Viker som du hadde en fin dag!:)

  11. Helen sier:

    Gratulerer med dagen!!

    EG ELSKA BLOGGEN DIN 🙂
    Dagens høgdepunkt å få lese. eg flira og hummrar for meg sjølv.
    Stå på

  12. Stig Henning sier:

    Solsiden bilde, er det en barrt jeg skuer på Øystein…?? Ellers er jo hans normalt søvnige uttrykk på plass, så alt er i orden der ja..

  13. ceciliek sier:

    Gratulerer med dagen, hipp hurra!
    Elsker bloggen og gleder meg hver gang jeg ser et nytt innlegg på Bloglovin 🙂

  14. malin sier:

    Gratulerer med dagen som var, og igjen…. Takk for en fantastisk morsom blogg!

  15. Lammelåret sier:

    Gratulerer så mye med dagen!
    Du er da ung: Enda bare halvveis til pensjonsalderen..

  16. Gunhild sier:

    Hipp hipp på dagen!Dette er bloggen sin det.:)

  17. Maria sier:

    Gratis med dagen!! Snakk om å være heldig med været da!!! (o: Håper dere fikk en fin dag! Maria

  18. Takk for gratulasjoner og fine tilbakemeldinger! Ekstra artig å ha bursdag når man blogger har jeg oppdaga;)

Legg igjen en kommentar

