Forbausende få katastrofer

Posted: mai 10, 2012 in Hverdagsliv
Tags:

I ettermiddag skulle Ole og jeg gjennom en av de ultimate prøvene et ekteskap kan utsettes for.

Nemlig ut og handle hagemøbler.

Flere timer på rad på IKEA, Living, KID og det som verre er.
Vi visste begge to hvor ille det kunne gå, og hadde derfor tatt samling i bånn på forhånd.

Klart skeptisk, men humøret er likevel på topp før vi går løs på oppgaven.

På IKEA gikk vi rutinert og konsentrert til verks. Alle snarveier gjennom varehuset ble benyttet, og ikke en eneste liten nipsgjenstand fikk bli med.  I hagemøbelavdelingen var vi fortsatt overraskende samstemte. Bord, benk og to stoler, kjapp, kjapp og vips var vi ute igjen.

Vi så på hverandre. Det kunne da ikke være så enkelt?

Inn og ut på 50 minutter. Inkludert inntak av kjøttbullar. Fornøyd.

Så bar turen videre til Living. Jeg har erfaring med at det er viktig med pauser for å stagge utålmodige ba.., jeg mener voksne. Derfor var jeg særdeles overbærende med dette:

Den første stolen var aaaltfor hard…

Den andre var aaaltfor myk…

Men den tredje var akkurat passe. Så den kjøpte vi.

Jo da. Harmonien fortsatte. Vi ble raskt enige om solstoler, og skulle bare kjøpe dem.

Det viste seg å være nesten umulig.

Det var ingen som var spesielt interessert i å selge oss disse stolene før jeg etter et kvarter ble litt streng i stemmen. I mangel på krangling innad i laget var det godt å kunne samle seg om en felles fiende.

Dessverre kom det til slutt en superhyggelig selger og ordnet opp.

Arrrgh. Ingen krangling der heller.

Alt gikk selvsagt inn i bilen uten vanskeligheter. Og på veien hjem fikk jeg til og med is fordi jeg hadde vært så flink.

Alt i alt. Forbausende få katastrofer (som diktsamlinga til trondheimsmultikunstneren Lisa Lie heter). Eller kanskje skuffende få katastrofer?

Men på søndag skal vi sette sammen skiten. DA skal vi krangle da!

Kommentarer
  1. Gunhild sier:

    Dette var GØY å lese!!Du skriver bra.Stå på!:)

  2. Mormor :) sier:

    Godt jobba! Skal sannelig ta en sniktitt på resultatet i neste uke, da skal jeg nemlig i nabohuset og passe barnebarna. Husk dere må kjøpe blomster da, hovedfrua har visst kjøpt for TUSENVIS av kroner. Lykke til med flatpakker fra IKEA!

  3. Anita sier:

    Haha jeg ler meg ihjel! Du skriver SÅ bra!
    Mye mer underholdning i dette enn «hovedfrua» 😀

  4. Jeg kan sikkert bo på IKEA i ukesvis, sikkert mest fordi det er så langt til nærmeste butikk… Men jeg får apatisk anfall bare ved tanken på Plantasjen!

  5. idabp sier:

    Haha:D Du fortjente isen;) Lykke til på søndag:D

  6. Bente sier:

    He he, UTROLIG morsomt å lese – og ikke minst gjenkjennende…:-))

  7. Camilla sier:

    Dette kan jeg like! Stå på!

  8. Hege Anita sier:

    Imponerende!:) Ingen is på Ole K. for å ha vært flink eller!?:p

Legg igjen en kommentar

