Hvem er synderen?

Posted: mai 8, 2012 in Hverdagsliv
Stikkord:

Om det er én ting jeg har lært av hovedfrua denne uka, så er det at man skal være forsiktig med fordervet mat.

Meget forsiktig.

Så da det som kun var en svak eim i kjøleskapet i morges (valgte å ignorere, går sikkert bort av seg selv), hadde eksplodert i en feststemt blanding med et hint av råtne egg og fordervet fisk i ettermiddag, var det ingen vei utenom.

Her måtte det handling til!

Første kandidat ut: En pakke skinke med noe kliss på seg. Viste seg å være uskyldig.

Sur melk. Helt klart en medvirkende årsak, men absolutt ikke hovedkilden.

Ole mistenkte favorittosten min, men den var heldigvis in the clear.

Bingo: El grande stinkos! Makrell i tomat! Synderen er tatt!

Puh! Det har vært en tøff ettermiddag, men heldigvis ble krisen avverget i siste liten. Ingen kom til skade, og vi kan puste lettet ut. Takk for oppmerksomheten.

Før dette dramaet har jeg forøvrig hatt en strålende dag med sol, rakedugnad på jobb og en tur på Tyholt for å være med i Radioselskapet på P2.

Breddefrua begynner å blasert etter fjerde turen til Tyholt på litt over ei uke. Neida, joda, neida.

Programmet sendes fra Oslo med superdyktige Nina Stensrud Martin som programleder.
Underlig følelse å sitte ensom i et rom på omtrent 1,5 kvm og snakke rett ut til det ganske land gitt.

Mitt bidrag til «Skammens bokhylle». På vegne av oss som ikke har hatt barn i magen, men som fikk fantastiske barn likevel.

Programmet kan lastes ned som podkast her forresten!
Og siden jeg startet med hovedfrua så kan jeg kanskje avslutte som hovedfrua ville gjort det(breddefruekollega Maja mener det vil gi meg enda flere klikk…):

Ha en fin dag, skjønninger!

Kommentarer
  1. idabp sier:

    Haha:D Makrell i tomat lurer desverre i bagrunnen av mang en kjøleskap-stank! Bra mysteriet ble oppklart;) Gleder meg til å høre på podcastet!:)

  2. astarkvedja sier:

    Alene i en boks på Tyholt med makrell-i-tomat-boks-krise friskt i minne høres unektelig ut som en form for terapi (ta makrellens perspektiv). NRK Tyholt kunne satt opp et bilde av Nina Stensrud Martin som du kunne snakke mot, sånn at du hadde noe å rette samtalen mot. Hilsen hater-å-snakke-i-telefonen-fordi-jeg-ikke-har-noe-å-se-på-mens-jeg-snakker (25).
    Nei, nå går jeg og rydder i Twistposen.

  3. k sier:

    Du har en fantastisk blogg! Skriver fantastisk, artig og med sting.
    Må innom deg, og leser med glede.
    Den værste synderen jeg har hatt i kjølskap/rom, var en gjemt brokkoli blant gulrot og mais etter et hyggelig lag. Det luktet lange veger, og vi kunne ikke skjønne hva . . .. . .
    Men vi har lært.
    Ellers så smutter (lokalt uttrykk) og ler jeg litt av koblingen mor HOVEDfruen 😉
    For når vi er i denne måneden, så kommer minne fra den 17. mai da yngstejenta var nyfødt og eldstemann i 1 kl og familen stilte med 2 barnevogner og mann på krykker etter FOTBALLspilling 😉 Ha en fortsatt fortreffelig luktfri aften

  4. Hege sier:

    Men hvorfor har ikke Adressa en sak på dette? I morra kanskje? Selv helte jeg ut en halv kartong fløte forrige uke. Ikke akkurat noe digg det heller. Skal ringe rb.no

  5. Ha ha ha, dere er artige! Og Hege, at ikke lokalavisa et på saken her er jo skandale;).

  6. magnio sier:

    Du må flytte, feks til Melhus. Då blir nok lokalavisa interessert, skal du sjå!
    (Elles har Obs eit bra utval i lokk til påleggshermetikk i ymse storleikar. Anbefalast.)

  7. Carina sier:

    Haha!:) Snasen blogg du har!
    Jeg har sett at leserne til Hovedfrua stadig premierer henne for at hun inspirerer dem.. Og du er neimen ikje dårligere fru Breddefotbalfrue! Nå ble jeg nemlig inspirert til å rydde ut den laksepastaen som har stått i kjøleskapet i en uke.. Takk skal du ha!

  8. Anne sier:

    Hei og takk for en genial blogg, liker humoren veldig godt! Jeg bor i Molde og her er hva vi fant på framsida av lokalavisa her om dagen, det ligger visst på youtube også. »-Her går Rekdal tom for pærebrus»… Tøffe tider i fotballmiljøene rundt omkring ser det ut til… (http://youtu.be/PUNQmNeJprY)
    Klem Anne

  9. Rita sier:

    Du er rett og slett kul! Ha en fin dag :))

  10. Rita sier:

    Du er bare helt rå til å skrive… Ha en fin dag :))

  11. Solemio sier:

    Veldig morsom lesning:)
    Kjøleskaplukt er en gjenganger, syns særlig grønnsaksskuffa kan gi rom til mange rare odører. Har vurdert å slutte å kjøpe grønnsaker for å slippe problemet. Særlig asparges…

    Ellers måtte vi til da et visst coladrikkende familiemedlem ikke hadde skrudd på korka før han la flaska i flaskehylla. Egentlig bortkasta å vaske kjøleskapet når det ikke stinker, men skal si Colaen var flink til å sprute i alle mulige retninger….

  12. Marte sier:

    Heia bloggen din! 🙂

  13. Hege sier:

    Hahaha! En åpen boks med makrell i tomat gjør nok susen i et kjøleskapetter hvert ja..Fiii!

    Er forresten hemneværinger begge vi også, men fotballen får han ha i fred likevel;)

  14. fetmenfattet sier:

    Hm… Godt å se det ikke bare er mitt kjøleskap som samler på gammel mat…!

Legg igjen en kommentar

