Kom mai du skjønne milde…

Posted: mai 6, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , , ,

Det er 6. mai og det snør på Ugla.

Igjen.

Jeg sitter med lue inne og drømmer om våren:

Syrin, hortensia, georginer, stiklinger, priklinger, hekker…

Men det nærmeste jeg kommer er dette:

Det er vel på tide å innse at denne basilikumen aldri kommer til å bli hverken pesto eller marinade.

Og stakkars verandaen min. Den drømmer om grilling, koselige hagemøbler, pynteputer og sommerblomster, slik de andre verandaene i nabolaget har.

Men nei da:

For tredje helg på rad må vi innse at vi ikke rakk å dra på IKEA for å handle verandamøbler.

Men selv om de fleste vårtegn glimrer med sitt fravær her på øvre Byåsen, så har jeg fått maistemning så det holder i dag.

For på Sverresborg har vi nemlig åpnet utstillinga «Russefrakken»:

Russefrakken er et særtrøndersk fenomen.

Akkurat som drittvær i mai.

Kommentarer
  1. trulte sier:

    Her var det mye å kjenne seg igjen i…. Iskalde maidager (selv for oss som bør nærmere fjorden enn på Ugla), en enkel og noe traurig vår-veranda og ikke minst (som trønderruss fra 80-tallet): Russefrakker!!! Herlig;)

  2. astarkvedja sier:

    Drittvær i mai var nettopp en av grunnene til at jeg holdt hardt på russefrakken min. Gleder meg til å få med meg utstillinga i løpet av våren!

  3. Bra blogg altså! MYE som er gjenkjennelig her! Mine kaker revner forøvrig ikke, men kommer mer i den flate litt harde utgaven… Etter to år er hagemøbler endelig på plass.Nesten en berusende følelse å se de stå der utenfor huset. Krukker og pynteputer får vi ta til neste år. En ting av gangen… Lykke til med skriving – jeg kommer i hvert fall til å sjekke innom her! Deilig å lese en blogg som virker som den kommer fra et virkelig/vanlig liv! Og det er mye bra innhold i alt det vanlige vi bedriver. Er det ikke hverdagene som er de beste?

  4. Hege sier:

    Morsom blogg du har:) Keep up the good work:D Samboeren min spiller for KIL/Hemne og sannelig var det mye å kjenne seg igjen i her, men jeg må nok ærlig innrømme at jeg enda ikke har stilt opp på kamp verken dagen derpå eller ellers.. Fotballen får han ha for seg selv 😉

  5. magnio sier:

    Eg såg deg på Sverresborg og vurderte faktisk gå bort til deg og spørre om du var Breddefotballfruen 😉

    • Det hadde bare vært hyggelig:-)!

      • magnio sier:

        Som god superbloggar burde eg ha spurt om å få ta bilete av oss saman (gjerne saman med mitt usedvanleg vakre barn, for anledningen med ubehandla pollenallergi og møkkete regntøy) og så blogga om mitt møte med deg. Saman med eit grellt bilete av den deilege (men ikkje så vakre) kanelsnurren eg spiste til lunsj. Og viss du hadde vore for travel til å ta bilde AKKURAT NÅR EG VILLE DET så kunne eg blogga om mitt skuffande møte med breddefotballfruen.

        Jepps, no har eg ein plan til neste gong 😉

      • Ha ha ha! Ser for meg overskrifta: Blogg-opmerksomheten har gått henne til hodet!
        Ps: kanelbollene her er skummelt gode. Prøver å overse de hver dag:-)

  6. Tin sier:

    Hørte deg akkurat på Radioselskapet, og synes du er langt over middels bra. Hurra for fine, kule kvinnfolk!

  7. Eli sier:

    Hørte deg på p2 i dag og ble momentant imponert. Så tøff du er! Har bare hørt om bloggen din før i dag, men skjønte at dette måtte sjekkes ut. Og vettu hva? Du har en ny leser. Stå på 🙂

  8. Tove sier:

    Hørte deg på radio i dag og har nå lest hele bloggen din. Det virker som du har mye å fare med og jeg vil følge med! Ønsker deg og familien lykke til, både på fotballbanen, museet, nærbutikken(!) og ellers! Ang. IKEA-tur:» Til helga kanskje?? «

  9. Takk for det Eli og Tove! Og i morgen blir det faktisk IKEA-tur! Bank i bordet:)

Legg igjen en kommentar

