Det beste jeg vet

Posted: mai 4, 2012 in Hverdagsliv
Tags:

Den eneste gangen jeg har vært ordentlig tynn var det året jeg begynte i ny jobb, fikk barn, skilte meg og møtte Ole. Alt på en gang. Det er ikke en slankekur jeg vil anbefale.

Nå må det sies at det skal utrolig mye til før jeg i det hele tatt ville anbefale en slankekur til noen.

«Nothing tastes as good as skinny feels» er nemlig anorektikernes usmakelige (pun intended) slagord.

Ha! Sier jeg da.

Jeg vet om MASSE som smaker så godt som «skinny feels».

Mmmmm, is!

Ferske kanelboller for eksempel.

Og Mövenpicks maple walnut.

Og fårikål, sushi, og tom yum-suppe.

Mammas nakkekoteletter med karve.

Riskrem, asparges med blåmuggost, blåskjell og kongekrabbe.

Lunds konditori sin fantastiske jordbærterte med pistasj.

Kvæfjordkake, kokosboller, grønn curry og softis med sjokoladetrekk.

Ravioli med salvie og smør, uer med gulrotstuing, smuldrepai med bær og vaniljekrem.

Jordbær med fløte, Sheperd`s pie, stekt makrell og whopper cheese på vei hjem fra byen.

Krabbe, guacamole, nybakt brød med brunost og pannekaker med lønnesirup.

Og saltkjøtt og kålrabistappe.

Bare for å nevne noe.

Men det er meg da. Hva med dere? Hva er det beste dere vet?

God helg!

Kommentarer
  1. Annicken sier:

    Store pannekaker stekt på takke som serveres med vaniljeis, banan, hakka hasselnøtter og mandler, karamellsaus og sjokoladesaus!! En innertier på fredagskvelden!! 😀 God helg til favorittfotballfrua!!

  2. Anna GL sier:

    Jeg elsker hjemmelaget guacamole! Og sunt kan det jo faktisk være også!
    I dag skeiet jeg ut med en skive med nugatti og en med nøtte. Og så blir det Dolly-pizza senere. Ganske snasent det også! God helg!

    PS Så deg så vidt i gangene på Tyholt i dag. Skulle vært modigere og stoppet deg for å hilse på. 😉

  3. Lottemora sier:

    Lunds jordbærterte er en stor favoritt her også ja!

  4. Marit Sæther sier:

    All mat i godt lag er favoritten her i gården… nå er jeg forsåvidt skrudd sammen sånn at jeg trives særdeles bra i eget selskap også, så det hele koker vel ned til at mat generelt er digg!

  5. Trulte sier:

    Hjemmebakte horn fylt med blåmuggost – og rødvin.

    Lapskaus laget på rester av pinnekjøtt ( – og fettet/kraften)

    Stekt sild og nypotet

    STORE nykokte reker med masse majones og dill.

    Burrito, alt hjemmelaget fra tortillaene til salsaen.

    alle nøtte-/mandelbunnbaserte kaker

    —-
    God helg, etter strie dager !

  6. Sunnmørsjente sier:

    Hvitløk- og chilimarinerte scampi med fullkornpasta og hjemmelagde urtebrød til
    Til dessert lunken sjokoladefondant med vaniljeis og jordbær
    Og selvsagt goood vin 🙂

    God helg!

  7. Ble sulten nå! Klarer heller ikke bare velge en godsak, men god mat er best i godt selskap. Og det er mye god mat i god vin! Hmmm, lukter et slags blogginnlegg av dette – i fremtiden…

  8. Kirsti TP sier:

    Hei Anna!
    Gratulerer med superfin blogg og velfortjent suksess!
    Lakseceviche, DET er godt det. Salmalaks i tynne skiver, skvis lime over og la stå i tyve min. Litt soyasaus, ristede sesamfrø og koriander. Brød og kesam til. Veldig godt og ikke minst lettvint.
    Spaghetti alle Vongole.
    Bacalao.
    Seibiff sånn som Johan lager den med makaronistuing og stekt løk med soyasaus.
    Jamie-kylling (den med urter under skinnet).
    Pannekaker med blåbær og bacon, aller mest fordi det er livretten til Jørgen, og da sitter han 100% konsentrert ved bordet til det er tomt på alle fat.
    Blåskjell i hvitvin og annet godt.
    Pastasalat med kylling og pesto.
    Fårikål såklart.
    Noen ganger er taco (tortillas) toppen av lykke. Andre ganger pizza…
    Rabarbragrøt med fløte.
    Sjokoladekake og iskald melk.
    Det meste i disken på Somma, men jeg kommer ikke utenom brioche fylt med vaniljekrem.
    Kakskiv med jordbærsyltetøy produsert på Ness.
    Rips med vaniljesaus.
    Vin i de fleste variasjoner.
    Kaffe.
    God helg til deg også!
    Klem fra Kirsti, sulten nå.

  9. Cecilie sier:

    Eg kunne spist berlinerboller (med vaniljekrem!) te evig tid….

  10. Ble utrolig sulten av å lese svarene deres! Og så kom jeg på at jeg hadde glemt rakfisk. Det er kanskje det aller aller beste jeg vet:)

    • S sier:

      Sitter selv og venter på at rakfisken skal få luftet seg, så blir vel mat om en halvtime!
      Rakfisk, taco, generelt sjømat (med unntak av kokt eller stekt fisk), spaghetti med parmesan, lakserullader, hamburger fra sesam, til nøds kebab fra sesam. Nå blir jeg sulten!

  11. Yum, nå ble jeg sulten. Har nettopp kommet hjem fra konfirmasjon og spist enorme mengder sjokoladekake. Det må være favoritten min! Lavkarbo bye bye.

  12. Agnes sier:

    Nystekte hveteboller med hjemmelaget, rørt jordbærsyltetøy!

Legg igjen en kommentar

