Blod, svette og tårer

Posted: april 26, 2012 in Hverdagsliv
Tags: , , , ,

DA har snøen også forlatt Ugla og jeg har dessverre ingen unnskyldning for å ikke sykle til jobben lenger.

Nedover går det jo greit, selv om damer på 60+ suser forbi meg i fint driv.
Men så skal jeg jo hjem igjen også.

Tom i blikket, tom i magen, tom for krefter, men hjemme.

Fra sentrum og hjem er det ca. 7 km. Ikke så ille det hadde det ikke vært for at de 7 kilometrene består av én sammenhengende motbakke. Helt seriøst.

I tillegg skulle jeg være lur og valgte den korteste, men bratteste løypa.

Feil valg.

50 meter opp i bakken må jeg gå av sykkelen og trille. 50 meter til og jeg føler meg svimmel og svåkvalm. Ole ringer og lurer på når jeg kommer hjem, men jeg har ikke stemme igjen, annet enn til å si at dette kan ta tid.

En jente som veier betydelig mer enn meg kommer trillende bak meg. Hun rykker stadig nærmere, og for å unngå ydmykelsen later jeg som jeg må stoppe og ordne noe med sekken min mens jeg lar henne trille forbi.

Jeg er så sulten og sliten at jeg er på gråten, og det hjelper ikke at Ole kjører forbi på vei hjem fra butikken uten å ense meg. Jeg har lyst til å kapitulere. Slenge sykkelen i grøfta, ringe og be han snu slik at jeg kan sitte på hjem.

Men i stedet så tråkker jeg på. Oppover og oppover helt til jeg begynner å få krampe i det ene låret.
Og så, endelig, ser jeg det: Der er det, huset vårt! Hvitt og vakkert! Hurra!

Tårene presser på. Jeg klarte det! Barneskirenn!

Og inne ventet snille mannen som skjønte hva slags tilstand dama hans ville komme hjem i og hadde kjøpt denne til meg:

Sjelden har en iskald amerikansk sukkerdrikk, hvis merke jeg ikke skal nevne, smakt bedre.

I morgen skal jeg kjøre på jobb. Det får da være måte på.

Kommentarer
  1. LittleDancer sier:

    Hahaha, episk innlegg. Føler meg deg =)

  2. M sier:

    haha, høres ut som ei skikkelig hard økt. sleng deg på sofaen med litt sjokkis og cæsar ; ) du har fortjent det !
    tipper Ole så deg forrestn :p

  3. HLBO sier:

    Fornøyelig lesing 🙂
    …. og mental oppbygging før sykle-til-jobben har startet hos undertegnede :)))

  4. Hege sier:

    Jo, jo! Legg ut navn på sukkeholdig amerikansk drikk på 8 bokstaver. Da får du kanskje tilsendt en pall fra drikkens fabrikk, som du kan lodde ut på bloggen. Da kan vi leserene legge igjen kommentarer om hvor pen du er og hvor bra du fikser livet ditt. I tillegg til at vi lurer på hvilken størrelse du har i toppen din fordi vi nettopp har tenkt til å kjøpe den samme 🙂 Så trekker du en vinner som får den pallen, pluss at du får en ny pall tilsendt til deg selv. Er sånn blogglivet er vettu 😉
    Ha en fin dag!

  5. Candy sier:

    Flink var du – skikkelig flink!!

  6. Lars sier:

    Hihihi…akkurat sånn er det jeg og føler meg når jeg tar en tur ut på sykkelen. Og veldig omteksomt av dinn mann og handle cola, det er virkelig kjærlighet i hverdagn 🙂

  7. mildrid80 sier:

    Føler med deg. Hadde omtrent samme opplevelse til Heimdal i går. Litt mindre bakker, men gud så langt det er. Jeg tok også en slurk av den amerikanske drikken på 8 bokstaver. Fordi jeg fortjente det!

  8. Hmm, kanskje noe som trenger en litt lettere sykkel? Ellers er det ikke så unormalt at det går litt tregt på starten av sesongen 🙂
    Kan svare på spørsmål om sykkel jeg… (er testansvarlig i Syklistenes landsforening, bor på Byåsen, og kjenner godt til de omtalte motbakkene..)

  9. S sier:

    Ler så jeg griner, du er bare nydelig 😀 Omsider en blogg JEG kan kjenne meg igjen i!

  10. Marit sier:

    Haha, artig innlegg! Stå på videre:)

  11. Takk for støtte! Skal våge meg på sykkelen igjen neste uke, satser på at det går litt bedre da!
    Morten: Jeg vil gjerne ha tips!

  12. alenefruen sier:

    Virkelig en av de på alle måter beste bloggene eg har lest på lenge. Gleder meg til fortsettelsen. Ha en strålende helg.

  13. Tor Amundsen sier:

    Du skriv så morosamt at je nok kjæm tæll å kikke innom att. Kjinte gått att dætta mæ bakken som vart for bratt.

  14. Eva sier:

    ha, ha, dødsmorsomt!

  15. anne-helene sier:

    haha!
    kjenner meg igjen ja 😛

  16. Jorunn sier:

    Artig blogg! En blogg som faktisk ikke er fordummende, og som man kan le av. Keep up the good work 🙂

Legg igjen en kommentar

