Endelig hjemme

Posted: april 25, 2012 in Hverdagsliv

Etter å ha hengt ut Ole som en grandisspisende rotekopp både på radio, TV og i avisa de siste dagene føler jeg at det er på plass med litt ros.

Jeg var nemlig litt gretten og småsliten da jeg kjørte hjem fra Værnes nå i kveld etter en lang dag på seminar om mangfold og ledelse i museumssektoren + en svipptur til P4 for å gjøre et intervju:

Statsministeren skulle på lufta rett etter meg, men fikk ikke sett han dessverre!

Mens jeg satt der i bilen kom jeg nemlig på hvordan huset så ut da jeg dro, og alt jeg hadde lyst til var å slenge meg på sofaen og se Champions League.

Gleden var derfor stor da Ole hadde rydda og shina huset til jeg kom:

Ikke en dråpe tacofett å se!

Og her skylder jeg nok mannen min en liten unnskyldning. For når jeg har dratt fram eksempler om sure sokker og svett treningstøy så har jeg hold kjeft om en annen viktig ting.

Det er alltid Ole som vasker huset her hjemme, og det er han som rydder grundigst.
Når det  først skjer.

Selv fikk trenermannen sett et helt kvarter av kampen før han måtte dra på trening.

Jeg derimot skal strekke ut beina og ta livet helt med ro resten av kvelden.
Og det i et reint og ryddig hus.

Kommentarer
  1. Lottemora sier:

    Ja, de som bor sammen med oss bloggere må sannelig finne seg i litt av hvert, men greit så lenge de ikke tar seg selv så høytidelig 🙂

  2. Så herlig med en sånn mann da! Her i huset er vi dessverre uhelbredelige rotekopper hele gjengen. Og det bærer også huset konstant preg av…

Legg igjen en kommentar

