Til skrekk og advarsel

Publisert: april 23, 2012 i Hverdagsliv

Til alle dere som går rundt og drømmer om å bli sammen med en breddefotballspiller så føler jeg meg forpliktet til å komme med en liten advarsel. Klart det er stas å kunne sole seg i glansen på seierens dag, men som i alle forhold så er det flest hverdager.

Før var jeg opptatt av teater, kunst og god litteratur:

Og sushilunsj med venninner og den gode samtalen:

Min vakre venninne Solveig: Hei Solveig!

Men da jeg møtte Ole ble jeg kjent med en til da ukjent verden, nemlig breddefotballuniverset.

For eksempel:

Jeg trodde at ingen under 60 ser på Hotell Cæsar.
Feil.
ALLE fotballspillere ser på det, så det er bare å gjøre seg kjent med plotet med en gang.

Hva?! Er Runa dødssyk?!?

Selv om vi snakker breddefotball så trener disse gutta 4-5 ganger i uka. Det betyr at de kan spise stort sett det de vil uten å legge på seg. Og det gjør de. Det betyr ikke at du kan gjøre det samme uten at det får konsekvenser. Her snakker jeg av erfaring.

Grandis med ekstra ost gjør seg etter en sen kveldstrening.

Svette treningsklær har jeg skrevet om før. Ikke så mye mer å si om det.

Bilen blir heller ikke uberørt av breddefotball-livet. Den følger med på kamp og trening og får etterhvert samme odør som de klærne jeg nevner over. Og så kan du risikere at den ser slik ut flere ganger i uka:

To brukte sokker, VG-sporten, Toppris, Farris Bris og restene etter noen bensinstasjonbrødskiver. I rest my case.

Og bilen er ikke det eneste som får seg en estetisk knekk:

På trimrommet står pokalsamlinga med toppscorertitler fra en svunnen tid. Svømmeknappen i egen monter ved siden av.

Og så er det tida det tar. Kveld etter kveld alene mens kjæresten er på trening og kamp. Og når man bor i Trondheim og samtidig velger å trene Tynset blir det ikke færre av disse kveldene. Da er det greit å ha selskap i senga:

Klumpen og Kalle holdt meg med selskap forrige helg.

Etter å ha lest dette stiller du deg kanskje spørsmålet: Er det verdt det?
Svaret er selvsagt ja, og grunnen til det er den enkleste i verden:

Kjærligheten da vet dere...

Kommentarer
  1. Mari sier:

    Fantastisk! Endelig! Du må være den første kule fotballfrua jeg har hørt om.

  2. Aina sier:

    Denne bloggen er jo genial. Skal garantert følge med videre. :D

  3. Elin sier:

    Omg, endelig! Jeg elsker dette, ler så jeg griner! Det kan være deilig å lese om glitter og glamour, men jammen morsomt å lese om din (min) hverdag! Keep it coming!

  4. Mar sier:

    Haha, denne gapskratta jeg av. Jeg er en breddefotballfrue in spe og kjenner veldig godt til det der med svett treningstøy, en bil full av søppel og en stadig mer usjarmerende odør, alenekvelder og en gubbe som spiser nøyaktig hva han vil og ikke skjønner at jeg ikke kan trøkke i meg en diger burger på kveldstid uten at det får konsekvenser for figuren. Nydelig beskrevet! :)

  5. Mette sier:

    Fantastisk. Du tar alt så fint på kornet, og er en etterlengtet blogg i rosablogg helvete som verserer i media. Du blir liksom en «usminket» sannhet blant alle andre blogger. Stå på, jeg skal hvertfall følge deg videre

  6. Bamsemums sier:

    Ha ha, fantastisk! Du er ekte, treffsikker og ikke minst; veldig morsom. I motsetning til harrydama du parodierer.

  7. M sier:

    tommelopp! :D gleder meg til fortsettelsen ! breddefruas tippetips osv, dette byr på mye glede framover !

  8. Hehe, fantastisk morsomt!

  9. Goffen sier:

    Konge, stå på.

  10. Linn sier:

    Dette var en blogg etter min smak. Mye gjenkjenbart her, og elsker de uglamorøse fremstillingene dine :D Godt noen har noe annet en rosablogg å tilby! :)

  11. Kine sier:

    Hurra, endelig noen som har troverdighet og humor!!! og mannen din er ti ganger bedre å se på enn mannen til fotballfrue ;-)

  12. Takk for herlig respons! Artig! Lover å prøve å holde bloggfrekvensen oppe!

  13. Anne sier:

    Herrrlig blog! Blir nesten fotballinteressert her ;-) Du har forresten en medsammensvoren i nord: http://modenogmystisk.blogspot.com/

  14. lena aurora sier:

    hahaha <3 herlig!

  15. Mariell sier:

    Åååhhr… Dette digget jeg! Utrolig bra funnet på – stå på :)

  16. Heidi sier:

    Endelig noen som sier som det er :-) Det er jo dette som er livet!

  17. Bente sier:

    Artig side, dette. men synes du bommer litt ift din beskrivelse av Caroline Berg Eriksen. Hun går ikke akkurat hjemme og slenger – hun jobber faktisk lange dager, hverdag som helg. Man kan neppe bruke mot henne at hun har klart å gjöre bl.a. bloggen sin til et levebröd, sammen med bokutgivelse og smykkefirma. Hadde jo håpet at folk forsto at det bare er en brökdel av livet hennes man får innblikk i. Jeg synes heller man skal sette pris på at det finnes en blogg for enhver smak, istedet for å fremheve seg selv ved å kritisere rosabloggerne. Det er faktisk stor forskjell på disse rosabloggerne også, og Fotballfrue er en av de som gir mer av seg selv enn andre.

    • Hei! Ikke uenig, og som du ser i saken så roser jeg jo fotballfruen nettopp for å ha klart å ha skapt sitt eget levebrød:). Tror ikke hun går og slenger, men vi har forskjellig perspektiv i bloggene våre og det er vel greit:)

    • Gro M sier:

      Bente. Sorry, men de fleste nordmenn synes att fotballfrue er patetisk og vanvittig usympatisk. Du må nok desverre godta att folk flest synes det er morsomt når noen tuller med henne. Det kalles satire. Stå på Breddefotballfrue, du er flink!

      • Bente sier:

        Oj, med 5 millioner innbyggere i landet, er det intet mindre enn imponerende at du gjør deg til talsmann for de fleste av dem! Greit nok at det er ditt synspunkt, men slik mobbing burde du holde deg for god til. Fotballfrue har 90000 lesere hver dag, så da rakker du jo ned på temmelig mange mennesker. Jeg er middelaldrende, har 4 barn og jobber i helsevesenet – min hverdag er så langt som mulig unna Fotballfrues. MEN – de få minuttene jeg av og til bruker på bloggen hennes, er påfyll for meg. Det er hverdagsglamour, trening, interiør og mat. Hva er galt med det? Mener du at jeg siden jeg vasser i elendighet på jobb og ellers er vel belest på verdens katastrofer, også skal fortsette med det på fritida? Maken til arroganse!!

        At folk tuller med henne, er greit for meg – regner med det er greit å tulle med Breddefotballfrue også!!?? Men du kan jo bite deg merke i at Fotballfrue ikke gjør narr av andre på bloggen sin – og at hun faktisk framstår som både reflektert og omsorgsfull. Men det passer vel ikke helt inn i bildet du har av henne – har du lest bloggen hennes over litt lenger tid? Eller er det misunnelsen som slår inn for fullt?

        Jeg har et flott liv, og ønsker overhode ikke et sånt liv som Fotballfrue. Men hennes blogg er et lite pust i hverdagen, akkurat som DENNE bloggen er det. Jeg fatter ikke at det skal være ok å fremheve seg selv ved å gjøre narr av andre. DET synes JEG er «patetisk og vanvittig usympatisk».

        Så synd at dette innlegget havner så langt nede på denne bloggen at ingen kommer til å lese det.

      • Hei Bente!
        Jeg vet ikke akkurat hva du sikter til konkret, men jeg har vært tydelig på i alle intervjuer at jeg synes Fotballfrue har vært dyktig til å lage sitt eget levebrød, og at min blogg ikke er ment som en hån mot henne, men som et humoristisk alternativ.

        Jeg mener det er plass til både hennes og min blogg, og mange andres der ute!

      • Og forresten så må du eller andre gjerne tulle med meg, det er bare moro!

      • Nok et svar:-). Fikk dette rett på mobilen og så ikke at du egentlig svarte en annen. Trodde du rettet spørsmålene til meg:-)

  18. Ståle sier:

    Fra en mann; Jeg er totalt ukjent med blogguniverset, og har vel aldri sett noe poeng i å bli nærmere kjent med dette «fenomenet». Men din blogg fanget min interesse. Er dette noe å titte på? (joda, et vakkert bilde i Dagbladet hjalp på interessen). En «allværsblogger» som evner å sette på spissen de hvedagslige ting her i livet, og ikke fjaser som (det jeg antar) fjortis rosabloggere gjør…

    Jo dette var morsomt.. fortsett slik!

  19. Christine sier:

    Hehe, må si det var litt morsomt og se den isbjørn bamsen din, om det er den som heter Kalle så er det akkurat samme som min heelt like bamse heter :P

  20. Lene sier:

    Åååå.. har studert med Solveig! Utrolig flott dame!

  21. tina sier:

    Fantastisk artig blogg, gleder meg til fortsettelsen:)

  22. R sier:

    Dette er et fantastisk konsept. Få inn noen med kamera og lag dokumentar. Stå på!
    R

  23. siriuia sier:

    Dette her er helt genialt! Endelig ei som kommer med hverdagslige ting som andre kan kjenne seg igjen i:-) Både oppturer og nedturer! Kjempebra! Skal følge den her bloggen for å få en dose hverdagsliv :)

  24. hannelisa sier:

    Haha, leste om denne bloggen nå nettopp, denne skal jeg virkelig følge :D

  25. Jonny sier:

    Tommelen opp for alle «breddefotballfruer». Egentlig burde det hete «breddefoppallkjærring» bare sånn for å ta lurven helt av rosablonde, no brain fotballfruer og andre ekko hoder

  26. Barbro sier:

    Helt fantastisk :)

  27. Per-Einar sier:

    Herlig med ekte vare!

  28. Ida sier:

    Vanligvis tar jeg meg ikke tid til å kommentere, men: FANTASTISK!! Dette gikk rett hjem hos meg:)

  29. heidi sier:

    Ler så jeg griner :-)
    Fantastisk morsomt å lese!!

  30. Digger allerede bloggen din :) Viktig med litt balanse til blogger som feks; Fotballfrue.

  31. LivBH sier:

    Tøft Anna! Du tar d på kornet :)

  32. Ellis sier:

    Ha, ha, dødsmorsom blogg! :-)

  33. Gunn sier:

    Jeg trodde ikke at jeg skulle bry meg om en fotballfrues blogg, men så deilig at det kommer noe som er ærlig, humoristisk og jordnært! Masse lykke til!

    PS. Håper VIKING kommer litt høyere opp på listen din neste gang :)

  34. Ingvild-Christin Kornmo Widerøe sier:

    Utrolig stilig! Stå på videre :)

  35. Line B sier:

    Hei, er selv bredde-hockey frue og dette kjente jeg meg igjen i !! Du har herved fått en ny leser !! For en morsom blogg som viser hvordan livet eeeegentlig er ;)

  36. Ida D. sier:

    Fantastisk herlig blogg! Jeg har heldigvis klart å få mannen til å pensjonere seg som breddefotballspiller i en alder av 28, så er nå ferdig med skittent treningstøy og alene kvelder! Men akk så herlig å lese bloggen din!

  37. Tina sier:

    Hehe….Genial blogg…denne må jeg følge. Fint å se at vi er fler i samme båt. Selv om det er en annen idrett i vårt hus :-)

    Keep it up!!

  38. Hehe, endelig en fotballblogg som passer meg :)

  39. Camilla sier:

    Hehehe! Ler meg ihjel! :D Veldig bra :-)

  40. Ingeborg sier:

    Fantastisk! :-)

  41. Live Sætre sier:

    Eg diggar deg :) Godt å sjå at andre og har klesvask og hurtigmiddag!

  42. A sier:

    Takk!
    Jeg er så lei Fotballfrue og rosablogginga hennes, har skrevet til henne og kritisert henne flere ganger for forskjellige forhold, uten å få svar. Det gjelder blant annet hennes alkoholforbruk og hvordan hun åpens snakker om «selvmedisering» før hun skal ut å fly. Hun har Norges mest besøkte blogg med masse unge mennesker som besøkende og sånne holdninger er ikke akseptable.

    Ok, samboeren min er også trener, spiller og vi har alle fotballkanaler. Stebarna mine går begge på fotball og satser… Det er alt annet en glamorøst, men fantastisk morsomt for det. Takk for ærlig vinkling!

  43. Arnstein sier:

    Hei.

    Ser ut som om Ole har byttet ut Bonanza til fordel for Hotel Cæsar. Skam skam. Han som var verdens beste til å lure seg unna I.ass jobben til fordel for Hoss, Little Joe, Hop Sing, Ben og alle de andre på Ponderosa.

    Hils Ole!

  44. MIa sier:

    Herlig å få lagt fakta på bordet!:-)

  45. prinsesshella sier:

    Jeg digger deg. Ikke det at jeg ikke liker å lese om alle som har tid til å lage perfekte cupcakes, har tid til å trene hele dagen, har råd til å farge plastikkhåret sitt annenhver uke eller står med perfekt oppsatt hår mens de lager mat på fancy kjøkkenmaskiner i kjøkken uten rot (hvordan får de det til???). Da er det befriende deilig å lese om noen som faktisk lever som meg. Som har klesvask på badet, og smuler på kjøkkenbenken. Og som vet hva det lukter av treningsklær, uten å legge skjul på at det lukter humbug og helvete. Nå er jeg ikke breddefotballfrue, men har en litt over snittet sykkelinteressert samboer, og treningsklærne hans lukter like humbug og helvete som draktene til laget til brodern gjorde da de var 15….

  46. Lottemora sier:

    For en herlig blogg Anna :-)

  47. Arne sier:

    Jeg blir uvel av rosablogger. Dette er som medisin! :D

  48. idahartveit sier:

    Dette var en utrolig gøyal blogg! Sjekk ut bloggen min, jeg blogget tilfeldigvis om fotballfrue selv i dag. Lykke til med klesvasken og de estetiske utfordringene! Jeg har heldigvisbare en hobbyfotballspiller som til nøds trener 1 gang i uka.

  49. Som hele resten av norge har jeg jo lest om deg i avisen i dag!! Lo høyt da jeg leste denne posten!! fantastisk!!!! hahahah :)

    love K

  50. Linn sier:

    Artig, så gøy med folk som ikke tar seg selv så høytidelig!!!

  51. Ewy Marie sier:

    For en kreativ og artig blogg. Liker godt måten du skriver på.

    Masse lykke til videre : )

  52. M sier:

    stående applaus for breddefotballfrue !

  53. elisabeth sier:

    Endelig kommer den usminka sannheten fram. Det er vel ikke bare jeg som har fått nok av det overfladiske, materalistiske pjattet som spys ut av de fleste rosabloggere landet over. På meg virker det som om Fotballfrue og de andre «vellykkede» toppbloggerne lever det dølleste livet i verden. Ordet hverdagsluksus forsvinner jo når livet består av å unne seg nye klær hver dag, gå til frisøren annenhver uke, og jobben består av å skrive om livet sitt og få bedre betalt for det enn en hardtarbeidene nevrokirurg får. Det er greit nok å lese det en gang i blant, men for de fleste er og forblir det en utopi/dystopi, alt etter hvordan man ser på det. Nå virker det som om denne kommentaren kommer fra en som er veldig bitter og sjalu, men tvert imot. Jeg er bare glad for at det fortsatt finnes damer som deg, som tilsynelatende har andre verdier i livet enn å ha den bruneste kroppen og de hviteste tennene. Elsker folk som ikke tar seg selv så høytidelig.

  54. Rita sier:

    Fantastisk morsomt :)

  55. sissele sier:

    Helt genialt.
    Ikke så aller værst livet som forsvarsfrue heller med øvelser, pendling, beercalls, forsvarseffekter og plaketter på veggene.
    Keep up the good work!

  56. Herlig! Digger bloggen din.
    Hilsen uglamorøs mammablogger.

  57. Desiree sier:

    For en herlig blogg! Endelig en naturlig blogg i forhold til kunstige fotballfrue som jeg synes er et farlig eksempel for de unge. Posering og selvfiksering har vi fått nok av!
    Keep up the good work!

  58. Lezgirls sier:

    OMG. Jeg elsker det! Endelig en ærlig fotballfrue. Venter i spenning på dagens kamp-antrekk :)

  59. Mita sier:

    Jeg er med videre! Lenge siden sist jeg snublet over en kul blogg, OPPTUR!

  60. Herlig blogg! Her har du fått en fast leser! :)

  61. Dette er virkelig noe vi alle kan identifisere oss med, kjempebra :)

  62. Wenche sier:

    En herlig blogg:) som mor til tre gutter, opptatt med fotball og alpin, full jobb og gift med en sjømann som var ute annenhver måned, er dette herlig lesing. Guttene er nå voksne og oppdaget at det er masse klesvask, håndduker og treningstøy… Surprise… Men jeg sier til alle dere som er midt oppe i dette nå: vær glade for alle sure sokker og klesvask, det kommer en dag at de plutselig er voksne og ikke trenger en mors trøst når de har slått seg, tapt og ikke har fått spille… Følg opp barna, vær på kampene, dette er en tid som går fort og som man vil tenke tilbake med glede på:) en gang fotballengasjert, alltid gøy å gå på kamp. Stå på videre med bloggen.

  63. Cecilie sier:

    Herlig lesning! :-))

  64. Lise Nicolaysen sier:

    Herlig !

  65. utenglorie sier:

    Gi beskjed når han blir singel da!

  66. Pia sier:

    Digger bloggen din! Kjenner meg igjen! Gleder meg til et innlegg om gummikuler fra kunstgressbanen som ligger overalt i huset!;)

  67. Silje sier:

    Kjente meg veldig igjen her gitt! Lo da jeg så pokalhylla. Steg 1 her i huset: gubben fikk lov å ha de på en hylle på soverommet. Nå har vi kommet til steg 2: inn på kottet. Jeg roper hurra ;)

  68. AM sier:

    Fantastisk ;) Ærlig, morsomt og jeg vil nesten si nødvendig!

  69. Lillian sier:

    Første gangen ever at jeg leser en blogg, aldri skjønt vitsen, får jo nok av «perfekt liv oppdateringer» på fjæsboka :)) Har vært skiskytter/sykkelfrue i snart 20 år, og har 3 barn (12, 17 og 18) som har drevet med ulike ting, så vet alt om det du skriver, herlig!!! Jeg savner også bilder av gangen full av svarte gummikuler :) Her ligger x antall ski og sykkelsko og slenger, i tillegg til illeluktende treningstøy, nice! Tror gubbene våre er heldig med fruene sine, stå på!!!

  70. Jarle Eek sier:

    Finnes mc folk også som ser på hotel cæsar :-)

Legg igjen en kommentar

